Hond droeg de littekens van zijn verleden, maar zijn onberispelijke hart blijft ongedeerd

Toen Andrea en haar man besloten een hond te adopteren, wisten ze dat ze een pitbull een liefdevol thuis wilden geven. Ondanks het negatieve stigma rond het ras, hadden ze gehoord van hun liefdevolle en loyale karakter. Hun zoektocht leidde hen naar Morty, een Pittie die veel had meegemaakt maar klaar was om een eeuwig thuis te vinden.

Naar YouTube

Andrea en haar man kwamen erachter dat Morty uit North Carolina kwam, waar hij buiten aan een ketting was vastgehouden. Hij droeg een blijvende herinnering aan zijn verleden: een diep litteken aan de linkerkant van zijn nek. Ondanks zijn moeilijke start stal Morty al snel hun hart, en ze wisten dat hij de ware was.

Toen Morty voor het eerst thuiskwam, had hij geen manieren en wist hij niet hoe hij met speelgoed moest spelen. Hij sprong veel en kauwde zelfs op een paar huishoudelijke artikelen. Maar met geduld, liefde en training leerde Morty zich geleidelijk te gedragen en in zijn nieuwe huis te passen. Het duurde een paar maanden, maar de vooruitgang was duidelijk.

Naar YouTube

Morty vormde een sterke band met Andrea’s man, die 24 uur per dag in een brandweerkazerne werkt. Morty weet wanneer hij thuiskomt en rent gretig naar hem toe om hem bij de poort te begroeten, met zijn mooie bruine ogen en slappe oren die zijn opwinding uitdrukken. Die oren zijn in feite waar mensen vaak het meest commentaar op geven. Ze zijn groot, slap en lijken een eigen wil te hebben.

Interessant is dat Morty de voorkeur lijkt te geven aan menselijke vrienden boven hondenvrienden. Hij kan een beetje onzeker zijn in de buurt van andere honden, maar hij houdt van mensen. Wanneer er iemand in de buurt is, of het nu de postbode is of een vreemde in een coffeeshop, denkt Morty dat ze er zijn om hem te zien en wil hij hallo zeggen.

Naar YouTube

Morty is ongelooflijk goed op de hoogte van de emoties van zijn familie. Als zijn moeder down is, is de lieve hond er altijd om haar op te vrolijken. Hij biedt zijn moeder een grote troost en Andrea kan zich geen leven zonder hem voorstellen. Andrea voelt zich vaak neerslachtig over de discriminatie waarmee Pit Bulls worden geconfronteerd. Morty is een goed voorbeeld van waarom dit stereotype niet verder van de waarheid kan zijn.

Morty’s reis van een moeilijk begin naar een chaotisch asiel en uiteindelijk naar een liefdevol thuis met Andrea en haar man is een bewijs van de veerkracht van een hond. Ondanks dat hij ze niet kende, vertrouwde Morty zijn nieuwe familie en toont hij hen niets dan liefde. Andrea is dankbaar dat hij zich comfortabel genoeg voelde om hen een kans te geven, en hun leven is voor altijd veranderd door Morty’s niet-aflatende liefde.

Gelieve te ‘DELEN’ om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid

Klik hieronder op ‘DELEN’ om het door te geven aan een vriend of familielid!