Hond die 2 jaar in het asiel verblijft, gaat naar het park en zijn vreugde is grenzeloos

Niet elke hond begint zijn leven in een gezellig huis vol liefde. Voor sommigen, zoals een pitbull genaamd Cider, worden hun vroege ervaringen gekenmerkt door ontberingen. Cider was als jonge pup het slachtoffer van illegale hondengevechten, en toen hij werd gered en naar de Pennsylvania SPCA in Philadelphia werd gebracht, verkeerde hij in zwaar weer. Ondanks zijn moeilijke begin is Cider fysiek en emotioneel genezen, dankzij de toewijding van het personeel van het asiel. Maar meer dan twee jaar na zijn redding wacht Cider nog steeds op de perfecte familie om de zijne te noemen.

SPCA van Pennsylvania/Facebook

Zelfs in het asiel zijn er momenten waarop de vreugde van Cider onmiskenbaar is. Lindsey King, de manager van vrijwilligersprogramma’s bij de SPCA in Pennsylvania, heeft een speciale band met hem gevormd. Toen hij merkte welke tol het leven in het asiel van Cider eiste, besloot King zijn dag op te fleuren met een uitstapje naar een plaatselijk park. “Om hem op te vrolijken en hem een pauze te geven van het kennelleven, had Cider – een van onze langste hondenbewoners – onlangs de beste dag buiten de camping vol snuffelen en knuffelen,” deelde het asiel in een Facebook-bericht.

SPCA van Pennsylvania/Facebook

Tijdens zijn dagje uit was het geluk van Cider voelbaar; hij rende vrij en sprong in de armen van King. Toch wierp de terugkeer naar de kennel een schaduw over de vreugde van de dag. “We zouden alleen willen dat al zijn dagen zo waren”, merkte Pennsylvania SPCA op in hun post. “Met het perfecte gezin kunnen ze dat zijn.” King erkende het moeilijke verleden van Cider en verwachtte dat hij misschien tijd nodig zou hebben om zich aan te passen aan een nieuw huis. Toch verzekerde ze dat zijn toekomstige familie in ruil daarvoor enorme liefde en loyaliteit zou krijgen.

SPCA van Pennsylvania/Facebook

Hoewel er nog niemand naar voren is gestapt om Cider te adopteren, blijft het asiel hoopvol. “We weten dat de mensen van Cider daar zijn,” Ze drukten zich zelfverzekerd uit in hun post. Ondertussen blijft Cider hopen op de dag dat hij het asiel definitief kan verlaten voor een liefdevol thuis waar al zijn dagen net zo vreugdevol zijn als zijn dag in het park.

‘DEEL’ om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid, zodat Cider zijn eeuwige thuis kan vinden!

Klik hieronder op ‘DELEN’ om het door te geven aan een vriend of familielid!