Hoe u kunt voorkomen dat uw hond blaft

Het stoppen van het overmatige blaffen is de sleutel, niet om de schors helemaal te stoppen. Blaffen is een volkomen normaal gedrag voor honden en ze blaffen om veel verschillende redenen: alarm, verveling, opwinding, frustratie, vraag, spel, stress. Je hebt copingvaardigheden en strategieën voor je emoties: je hond heeft ook wat nodig.

Zoek eerst de context uit. Blaft hij als er leveringen komen?  Wanneer je naar je werk vertrekt? Bij de honden van de buurman? Weten wat je hond probeert te communiceren met zijn geblaf is het halve werk. Met de tijd, geduld en consistentie zal ballistisch blaffen tot het verleden behoren.

Hoe u kunt voorkomen dat uw hond blaft

Zodra je erachter komt waarom hij overmatig blaft, neem je deze stappen om hem te helpen het gedrag aan te passen:

1. Beheer de omgeving

• De beste tijd om een gedrag te stoppen is voor Het begint!
  • Bereid je hond voor op succes en minimaliseer (idealiter elimineer) herhaalde kansen om zijn blaf op te krijgen.
  • Haal je hond uit de situatie.
  • Als je hem niet kunt verwijderen, manipuleer dan de omgeving om de effecten van de trigger te verzachten of hem ervan af te leiden.
  1. Train een positieve interrupt

• Train de keu tijdens down time om te gebruiken wanneer hij is
  • Zeg “Rustig alsjeblieft” of “Dank je wel”, en als hij je aankijkt, geef dan meteen een hoge waarde of favoriete traktatie.
  • Oefen vaak, dus het is een tweede natuur voor hem om te stoppen en naar je te kijken wanneer het blaffen begint en je de aanwijzing geeft.
  1. Train een alternatief gedrag

• Train aanraken, vind het of ga naar mat/plaats zodat hij iets heeft om zich op te concentreren anders dan blaffen. Hier zijn de tips van onze trainer over het aanleren van basissignalen.
  • Zodra je de aandacht van je hond hebt, cue het gedrag en heb het aan de slag!

Bonustip: Versterk de rust. Op het moment dat hij halverwege het blaffen stil is, markeer en trakteer. Herhalen.

Hoe honden te trainen om niet naar andere honden te blaffen

Dit is wat lastiger. Context is, nogmaals, cruciaal. Is hij aangelijnd? In je tuin? In je auto? Blaffen is erg zelfversterkend, wat betekent dat hij zichzelf versterkt door te blaffen, omdat hij het waarschijnlijk leuk vindt! Het is dus van cruciaal belang om je hond klaar te stomen voor succes.

Begin hier:

1. Beheer de omgeving

• Plaats een privacyhek.
  • Coördineer met buren om hondenuitjes af te wisselen.
  • Laat hem alleen uit als hij buurhondvrij is. Voorbehoud: De ene keer dat je niet controleert, de buurhond is uit en het blaffen begint, dan moet je helemaal opnieuw beginnen.

Deze hondentrainingsvideo geeft enkele nuttige tips om te voorkomen dat uw hond blaft naar andere honden:

1. Desensibiliseren/tegenconditie

• Leiband je hond in je tuin.
  • Voer hoogwaardige traktaties in de situatie zonder de trigger (d.w.z. geen andere honden aanwezig).
  • Nader langzaam het hek aan de lijn, nog steeds behandelen als je hond rustig is. Zo niet, ga dan terug naar het laatste punt van rust en oefen daar wat langer.
  • Verminder langzaam de afstand zolang hij rustig is als de buurhonden uit zijn.

Deze video bevat handige tips voor het desensibiliseren van uw hond uit een lawaaierige omgeving:

Moet ik een blafhalsband gebruiken om mijn hond te trainen om te stoppen met blaffen?

Nee. De aantrekkingskracht van onmiddellijke verlichting van de vocalisaties van je hond kan verleidelijk zijn, maar deze halsbanden richten zich op straf, en niet alleen kunnen ze de dingen erger maken, maar ze creëren uiteindelijk onbedoelde associaties en angst.

Voeg in plaats daarvan meer beweging en stimulatie toe aan de dag van uw hond. Het vervullen van de fysieke en mentale behoeften van uw hond helpt de meeste gedragsproblemen te verlichten; Het is een ideale combinatie met elke hondentraining.  Ook hoe langer een hond een gedrag vertoont, hoe moeilijker het is om het te veranderen. Handel nu, zodat je niet eindigt met een seriële blaffer op je handen.