Hoe de juiste oppas te kiezen

Oppassers voeren een aantal taken uit voor huisdierouders. We weten allemaal dat ze op je huisdieren kunnen letten terwijl je de stad uit bent, maar wist je dat ze misschien ook je post krijgen, je planten water geven en je huis in de gaten houden? Met al deze verantwoordelijkheden is het belangrijk om te weten hoe de juiste oppas te kiezen.

Oppassers zijn niet alleen beschikbaar voor dagelijkse check-ins. Sommigen zijn misschien bereid om bij uw huisdieren te overnachten. Alle oppassers bieden verschillende diensten aan en het is belangrijk dat u er een kiest die aan uw behoeften voldoet en tegelijkertijd betrouwbaar en verantwoordelijk is. Het vertrouwen van een vreemdeling met toegang tot uw huisdier en uw huis lijkt misschien overweldigend, maar er zijn manieren om ervoor te zorgen dat u de juiste persoon voor de klus selecteert.

Misschien ben je ook op zoek naar een oppas die je hond in huis neemt terwijl je op de hoogte bent. Sommige oppassers zullen dit doen, maar het is waarschijnlijk dat ze een parttime oppas zijn. Dit betekent dat hun beschikbaarheid beperkt kan zijn.

Er zijn veel factoren om te overwegen en enkele stappen die u moet nemen om ervoor te zorgen dat u de juiste persoon kiest om voor uw huisdier te zorgen terwijl u weg bent. Mijn advies is om op zoek te gaan naar een oppas voordat je daadwerkelijk nodig hebben hen. Het kan een paar weken duren om de juiste persoon te vinden en u wilt geen overhaaste beslissing nemen alleen omdat u geen tijd meer heeft voor uw reis.

Hoe de juiste oppas te kiezen

hoe de juiste oppas te kiezen1. Vraag om aanbevelingen uit de eerste hand

Vraag familieleden, vrienden of buren of ze een oppas hebben gebruikt. Ontvang aanbevelingen over mogelijke oppassers en notities over oppassers om te vermijden. Als u geen vrienden of familie in uw omgeving heeft die huisdieren hebben, neem dan contact op met lokale dierenwinkels, trimmers of uw dierenarts. Ze kunnen je misschien in de juiste richting wijzen.

2. Kijk online en CONTROLEER BEOORDELINGEN

U kunt snel online zoeken naar oppassers bij u in de buurt of enkele namen krijgen van vrienden en familieleden. Als je eenmaal een paar oppassers hebt om uit te kiezen, zoek dan naar beoordelingen van andere eigenaren van gezelschapsdieren die met hen hebben gewerkt. De meeste oppassers hebben geen eigen websites, maar velen van hen hebben sociale media.

Controleer hun sociale mediakanalen voor beoordelingen van andere eigenaren van gezelschapsdieren. Bekijk welke soorten inhoud ze delen over de dieren waarmee ze werken. Je kunt veel over iemand vertellen door wat ze delen op sociale media.

3. Bel voor een snel interview

Elke oppas die je tijd waard is, zal geïnteresseerd zijn in deelname aan een snel telefonisch interview. Als je een oppas belt en het lijkt alsof ze je van de telefoon proberen te jagen of niet bereid lijken om elke vraag die je hebt te beantwoorden, verspil dan je tijd niet.

Enkele vragen die u moet stellen, zijn onder meer:

• Hoe lang zit je al in het bedrijfsleven?
  • Heeft u speciale certificeringen of trainingen?
  • Heb je ervaring met het ras van mijn huisdier, gezondheidsbehoeften, etc…?
  • Welke diensten leveren jullie? (medicijnen toedienen, nachtverzorging, voedingen, enz…)
  • Heeft u een back-upplan als u niet in staat bent om voor huisdieren te zorgen?
  • Wat zijn uw kosten?

4. Stel een meet-and-greet in

Uw eerste afspraak moet een meet-and-greet zijn waarmee u en uw huisdier de oppas kunnen leren kennen. Kunnen ze goed overweg met uw huisdier(en)? Lijkt uw huisdier zich op zijn gemak te voelen? Praat een-op-een over de specifieke behoeften van uw huisdier en kijk hoe de oppas reageert.

Nogmaals, verspil je tijd niet als de oppas geen meet-and-greet-afspraak wil maken. Ze kunnen een kleine vergoeding vragen, maar de meeste oppassers zullen deze eerste afspraak tegen weinig tot geen kosten doen. Als alles goed gaat, maken ze binnen de kortste keren winst op je, dus het is voor hen de moeite waard om een gratis / goedkoop eerste bezoek te doen.

5. U kunt van gedachten veranderen

Als alles goed gaat, huur je binnen de kortste keren een oppas in. U moet echter begrijpen dat u iemand niet hoeft in te huren alleen omdat u hen hebt geïnterviewd. Je hebt ook het recht om van gedachten te veranderen.

Alleen omdat je een oppas kiest, betekent niet dat je bij hen moet blijven. Wanneer u iemand inhuurt, laat hen dan weten dat er een proeftijd is. Vraag hen om notities achter te laten of u te sms’en tijdens / na bezoeken of indien mogelijk foto’s te sturen.

Als u thuisbewaking heeft, check dan in om ervoor te zorgen dat ze verschijnen wanneer ze zouden moeten verschijnen en blijven voor de afgesproken tijd. Investeer in een GPS-tracker als de oppas uw huisdier moet uitlaten om ervoor te zorgen dat uw hond de dagelijkse wandelingen krijgt die hij nodig heeft.

Zoek naar rode vlaggen zoals accideuken in het huis of het niet verstrekken van informatie over de bezoeken. Als je niet 100% tevreden bent met de zorg die je huisdier krijgt en de service van de oppas die je hebt ingehuurd, wees dan niet bang om te stoppen met werken met hen.

LEES VERDER: 6 belangrijke tips voor langeafstandsreizen met uw hond