HERINNERING: Social Media-bericht leidt tot terugroepactie van hondenbehandelingsbedrijf

De controverse deed zich voor toen de hond van een klant ernstig ziek werd na het eten van een van de taarten van het bedrijf. Na verder onderzoek besloot het bedrijf de partij terug te roepen om te voorkomen dat meer honden ziek zouden worden.

Luie Hond Pup-Pie Verjaardagstaart

Welke producten zijn teruggeroepen?

Teruggeroepen Hond Verjaardagstaart

Wat leidde tot de terugroepactie?

De klant heeft op 27 april 2023 voor het eerst een klacht geplaatst over het product. Volgens haar werden haar beide honden ernstig ziek na het eten van een Pup-PIE. Een van de honden moest een nacht bij de dierenarts blijven om te herstellen.

Bij nader onderzoek realiseerde de klant zich dat de ingrediënten op de verpakking niet hetzelfde waren als de ingrediënten die online werden vermeld, wat gevaarlijk kan zijn voor honden met allergieën en gevoeligheden. Ze beweert dat het bedrijf haar vertelde dat haar honden ziek worden slechts een geïsoleerd incident was. Toch heeft ze sindsdien veel andere meldingen ontdekt van honden die ziek worden van de traktaties, die ze als afbeeldingen in haar bericht heeft toegevoegd.

“Ze proberen me ervan te overtuigen dat mijn situatie een geïsoleerd incident is, maar ik heb tientallen recensies gezien en talloze berichten gekregen van mensen die hetzelfde hebben meegemaakt. De hond van een ander meisje sterft vanavond actief nadat ze zei dat haar hond hetzelfde product heeft ingenomen, en het stoort me zo erg om te zien dat dit bedrijf ontkent dat hun product de oorzaak kan zijn terwijl het de enige gemene deler is in elke situatie. Het moet op zijn minst onderzocht worden! Ik wil niet dat iemand anders dit meemaakt!”, schreef de klant.

Hond bij dierenarts na het eten van taart

Wat moet u doen met het teruggeroepen product?

Als uw hond een van de teruggeroepen producten heeft gegeten, let dan op ongebruikelijke symptomen, zoals braken of diarree. Neem onmiddellijk contact op met uw dierenarts als u zorgwekkend gedrag opmerkt.

Uitgelichte afbeelding: Facebook