HERINNERING: Hondenvoer op recept wordt geconfronteerd met fout bij verkeerde etikettering

Verschillende pupouders waren geschokt toen ze een andere consistentie in het ingeblikt voedsel van hun honden opmerkten. Een paar klanten meldden het probleem aan het bedrijf, dat ontdekte dat sommige van hun producten verkeerd waren geëtiketteerd. Het bedrijf is het populaire hondenvoermerk Purina, dat het probleem snel oploste.

Purina riep de producten terug die door de verkeerde etikettering waren getroffen. In plaats van een recepthondendieet te zijn, was het voedsel in de blikjes een van de reguliere lijnen nat hondenvoer van het merk. Het voedsel zelf is niet gevaarlijk, maar het kan schadelijk zijn voor honden die een specifiek dieet nodig hebben.

Purina hond smeekt om voedsel

Welke producten zijn teruggeroepen?

Purina Pro Plan Veterinary Diets NL Gastroenteric Low Fat recept nat hondenvoer werd teruggeroepen. De blikjes gelabeld als deze formule hadden Purina ONE True Instinct Tender Cuts in Jus With Real Turkey &Venison erin. Het juiste eten is een paté, maar er zat jus met stukjes in.

Hier zijn enkele manieren om een teruggeroepen blikje te herkennen zonder het te openen:

• UPC: 38100 17599
  • Productcode: 22581159 L4TR6
  • Ten minste houdbaar tot: augustus 2024
Purina teruggeroepen blikjes

Purina was niet op de hoogte van het probleem totdat sommige klanten het meldden. Vervolgens riepen ze de producten vrijwillig terug uit een overvloed aan voorzichtigheid. Het bedrijf schreef in een verklaring:

We werden ons bewust van het probleem nadat we werden gecontacteerd door verschillende eigenaren van gezelschapsdieren die zagen dat de textuur van voedsel in hun PPVD EN Vetarme blikjes niet hetzelfde was als eerdere maaltijden.

Het verkeerd geëtiketteerde product bevat brokken in jus, terwijl het juiste product meer op een patéconsistentie lijkt.

Hoewel we tot op heden geen meldingen hebben ontvangen van ziekte of letsel aan honden die dit verkeerd geëtiketteerde product hebben gekregen, voeren we deze vrijwillige terugroepactie uit voorzorg uit.

Wat moeten huisdierouders doen met de getroffen producten?

Het teruggeroepen product was alleen op recept verkrijgbaar, dus het werd voornamelijk gedistribueerd via dierenklinieken. Dierenartsen en retailers zijn gevraagd om de getroffen producten te verwijderen.

Purina senior hond

Klanten die deze producten thuis hebben, wordt gevraagd ze niet aan hun honden te voeren. Zij ontvangen zo snel mogelijk het juiste product. Het voedsel zelf is niet schadelijk, maar honden op dit voorgeschreven dieet kunnen gevoelig zijn voor traditioneel hondenvoer of kunnen het moeilijk hebben om vet te verteren.

Als u vragen of opmerkingen heeft over deze terugroepactie, kunt u Purina bellen op 800-579-7733. Hun openingstijden zijn van maandag tot en met zaterdag van 8.00 tot 17.00 uur CT. U kunt ook contact met hen opnemen via hun contactpagina.

Uitgelichte afbeelding: Facebook