Guy ontmoette hond met geknoopt haar dat zijn lichaam bedekte als een stuk stof van 4 pond

Na drie lange jaren vastgeketend en verwaarloosd te zijn door zijn baasje, krijgt een uitgehongerde hond met een verwarde vacht en een dieet van rotte groenten eindelijk een tweede kans in het leven. Een plaatselijk asiel nam hem in huis, zorgde voor voedsel en behandeling en transformeerde de hond uiteindelijk in een gezond en gelukkig huisdier.

De kleine hond, die nu Alpaca heette, had geleden onder de hoede van een eigenaar die zich niet bekommerde om zijn welzijn. Zijn vacht was volledig verward en geknoopt, waardoor het onmogelijk was om te kammen of te verzorgen. Met alleen rotte groenten als levensonderhoud, was Alpaca ernstig ondervoed en had hij dringend hulp nodig.

Naar YouTube

Gelukkig kwam een plaatselijk asiel tussenbeide en nam Alpaca onder hun hoede. Met de juiste voeding en behandeling begon het lichaam van de kleine hond geleidelijk te herstellen. Maar er bleef één grote hindernis over: zijn vacht. Er werd een verzorgingssessie georganiseerd om het geknoopte haar van Alpaca aan te pakken. De omvang van de schade was schokkend – zijn vacht was zo gematteerd dat deze volledig moest worden afgeschoren. De kleine man was gedurende het hele proces coöperatief omdat hij intense jeuk en ongemak ervoer door zijn verwarde vacht.

Naar YouTube

Toen de gematteerde vacht eenmaal was verwijderd, werd duidelijk hoe dun Alpaca was. Hij moest aankomen om te herstellen van zijn jarenlange verwaarlozing. Het personeel van het asiel deed hem in bad, in de hoop dat hij niet te bang zou zijn tijdens het proces. Gelukkig bleef hij kalm en coöperatief.

Na zijn bad- en verzorgingssessie was de transformatie ongelooflijk. Alpaca was nu een knappe hond, klaar om aan een nieuw hoofdstuk in zijn leven te beginnen. Met zijn nieuwe naam kon hij eindelijk zijn pijnlijke verleden achter zich laten en de liefde en zorg omarmen die hij verdiende.

Naar YouTube

Terwijl Alpaca blijft genezen en sterker wordt, dient hij als een symbool van hoop voor andere dieren in soortgelijke situaties. Zijn verhaal is een oproep tot actie voor mensen overal ter wereld om meer verantwoordelijke eigenaren van gezelschapsdieren te zijn en om lokale opvangcentra en reddingsorganisaties te steunen die onvermoeibaar werken om dieren in nood te redden en te rehabiliteren. Om de ongelooflijke transformatie van Alpaca te zien, klik je op ‘play’ in de onderstaande video.

Gelieve te ‘DELEN’ om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid

Klik hieronder op ‘DELEN’ om het door te geven aan een vriend of familielid!