Guy Fieri deelde het trieste nieuws dat zijn hond, Cowboy, is overleden

Guy Fieri, een beroemde chef-kok die bekend staat om zijn verschijning in veel populaire shows op het Food Network (waaronder Diners, Drive-ins &Dives en Guy’s Grocery Games), is naar Twitter gegaan om super triest familienieuws te delen.

Op zaterdag 22 januari, de dag voor zijn verjaardag, kondigde de oude dierenliefhebber en hondenvader publiekelijk aan dat zijn hond, Cowboy, was overleden.

Cowboy
Sjilpen

Iedereen die de eer heeft gehad om zich te verbinden met een ongelooflijke viervoeter, kan zich inleven in hem en de pijn van zijn hele familie.

“Vandaag is de droevigste dag in de familie Fieri. We zijn vandaag onze COWBOY kwijt. Hij was uniek in zijn soort en bracht zoveel liefde en energie naar onze familie”, luidde zijn welgemeende bericht op Twitter.

Toen hij zijn aankondiging deed, reageerden nogal wat fans, vrienden en mede-beroemdheden op zijn tweet met hun medeleven. John O’Hurly, acteur en Gastheer van Philadelphia’s National Dog Show zei: “De O’Hurley’s delen je verdriet. Het is het verlies van onschuld. Moge God hem thuis vieren.” En Mark Hamill, of Luke uit de Star Wars-franchise, reageerde met een gebroken hart-emoji.

Sjilpen

Veel puppyfoto’s en lieve Shepherd-gezichten stroomden binnen onder zijn post. Veel mensen van over het hele internet waren er snel bij om woorden van troost te sturen. Samen met zijn liefdevolle woorden plaatste Guy een prachtige foto van Cowboy (hierboven gedeeld). Cowboy zag eruit alsof hij zo’n goede jongen was, en uit het geluid van Guy’s tweet bleek dat hij een geliefd familielid was.

Guy is al lang een dierenliefhebber en in het verleden heeft hij oprechte berichten op Instagram en Twitter gedeeld wanneer een van zijn honden de regenboogbrug oversteekt of wanneer hij een nieuwe hondenmaatje aan zijn roedel heeft toegevoegd. Het is ook bekend dat hij met hem reist en een hond meeneemt tijdens het werken aan de set van Guy’s Grocery Games.

Cowboyandroxy
Sjilpen

Honden zijn meer dan huisdieren, ze zijn familie. En ondanks dat hij in de televisiewereld is beland, is Guy er altijd op gebrand geweest om familie zijn prioriteit te geven.

“Familie is altijd de eerste prioriteit. De meeste van mijn vrienden zullen [say] Ik ben niet veranderd. Ik denk dat het komt omdat toen ik op televisie kwam, ik al had gedaan wat ik wilde doen. Ik wilde een geweldige vader worden”, zei Guy in een recent interview.

Samen met Guy en zijn vrouw Lori rouwen zijn twee zonen en het neefje dat hij opvoedde nadat zijn zus overleed allemaal om het verlies van Cowboy. Rust in vrede, lieve pup.

Uitgelichte afbeelding: Sjilpen