Golden Retriever geprezen als held nadat hij zijn twee zussen veilig had gehouden terwijl hij verdwaald was in het bos

Golden Retrievers staan bekend als ongelooflijke familiehonden. Hun tomeloze energie helpt hen om kinderen bij te houden, en hun zachte houding leent zich goed voor het leven met kinderen van alle leeftijden. Maar een beschermende pup genaamd Artemis ging veel verder dan de plicht nadat hij en zijn twee menselijke zussen verdwaald waren geraakt in de bossen achter hun huis in Louisiana.

Niet alleen hield hij ze veilig, maar reddingswerkers zeggen dat het dankzij hem was dat ze werden gevonden.

Artemis en kind

In een klein stadje ten noorden van Lake Pontchartrain en New Orleans volgden de zevenjarige Abigail en haar vierjarige zus cecelia hun harige beste vriendin de bossen achter hun huis in. Hun Golden Retriever, Artemis, had een dolle sprong naar de bomen gemaakt en met het enthousiasme dat alleen jonge kinderen kunnen verzamelen, achtervolgden de zussen hun kostbare pup.

Alleen Artemis begon ver van huis af te dwalen en de drie raakten samen verdwaald in het bos. Zoals je je kunt voorstellen, maakte iedereen, inclusief hun moeder, zich zorgen over hun welzijn.

“Het zijn gevoelens die geen enkele ouder wil doormaken, het was gewoon een rollercoaster van emoties,” zei hun moeder, Mary.

Familie

Gelukkig waren ze niet lang verloren. In feite verzamelde hun hele gemeenschap zich om hen te helpen vinden. De lokale politie ging samen met 100 vrijwilligers op pad en doorzocht het hele gebied naar het omgedraaide trio. Zelfs ATV’s en helikopters werden ingezet om de omliggende bossen te doorzoeken!

“Iedereen in deze gemeenschap liet vallen wat ze aan het doen waren en gewoon ter plekke – het maakte niet uit, ze waren er voor ons,” zei Mary.

Iedereen wilde ze zo snel mogelijk vinden. Uiteindelijk was het Artemis, en zijn dreunende blaf, die de zoekpartij precies lieten weten waar hij en zijn zussen stonden te wachten. Niet alleen bleef hun beschermende pup bij zijn zussen op hun onverwachte avontuur, maar hij was degene die uiteindelijk tot hun redding leidde.

“Hij probeerde ook naar de helikopter te blaffen”, zei de zevenjarige Abigail.

Heldenhond

Vrijwilligers deelden dat Artemis’ blaf hen niet alleen naar hem en de meisjes leidde, maar dat zodra de reddingswerkers arriveerden, hij hen bleef omcirkelen en bewaken totdat hij wist dat ze geen kwaad bedoelden.

Golden Retrievers zijn fantastische familiehonden, maar Artemis nam het tot een geheel. nieuw niveau van liefde. Als blijk van hun ongelooflijke waardering werd Artemis beloond met een speciaal steakdiner toen hij thuiskwam. Hij verdiende het immers voor het veilig houden van zijn gezin, terwijl de uitkomst precies het tegenovergestelde had kunnen zijn.

Uitgelichte afbeelding: Facebook