Golden Retriever belooft zijn nieuwe babybroertje ten koste van alles te beschermen

Buddy, een Golden Retriever, komt uit een grote familie. Er zijn drie mensen, een kat en drie Alaskan Malamutes in zijn huis. Buddy is gewend om de jongste in het gezin te zijn, maar onlangs brachten zijn mensen een ander klein mensje mee naar huis.

In plaats van jaloers te worden, besloot Buddy dat de pasgeboren baby zijn nieuwe beste vriend is en dat hij hoe dan ook aan de zijde van de baby wil staan.

Buddy’s mensen plaatsten een video van hem in interactie met baby Nathan, en het is de meest hartverwarmende video die je ooit zult zien. Ondanks dat hij een energieke pup is, is Buddy kalm, zachtaardig en verzorgend wanneer Nathan in de kamer is.

Hond rustend hoofd op baby

Buddy houdt van de baby

Sommige honden hebben zo’n verzorgend instinct als het gaat om baby’s, en Buddy is een van hen. Een schattige YouTube-video toont Buddy en twee van zijn hondenbroers en -zussen die in de buurt van de pasgeboren baby rusten, maar Buddy probeert zo dicht mogelijk bij Nathan te zijn. De Golden laat zijn hoofd naast de slapende baby rusten en wil zijn ogen niet van hem afhouden.

De video is iets meer dan 3 1/2 minuut lang en de hele tijd is Buddy in de buurt van Nathan. Hij laat zijn hoofd altijd naast de baby rusten of op de baby als een deken. Twee van de Alaskan Malamutes slapen op de grond naast Buddy en Nathan, maar geen van beiden lijkt zo toegewijd aan babysitten als Buddy.

Golden Retriever beschermt baby

Zelfs wanneer Nathans moeder hem voedt met een fles, is Buddy er om ervoor te zorgen dat alles soepel verloopt. Buddy was nog niet zo lang geleden een kleine puppy, maar het duurde niet lang voordat hij zich aanpaste aan de rol van grote broer. Alle honden in het huishouden zijn dol op de baby, maar Buddy heeft een speciale band met hem.

Het begin van een levenslange vriendschap

Die video was slechts een van de vele. Sindsdien heeft de familie nog een paar video’s gepost van de Golden Retriever die weigert de baby te verlaten. De Malamutes komen vaak in de buurt van Nathan om te zien wat hij aan het doen is, maar geen van hen lijkt zo’n diepe band te hebben als Buddy met de baby.

Hond slapen op baby

“Ik weet niet wat het is met al onze honden, maar ze gaan gewoon in de kleine pluizige beschermermodus. Het is alsof ze elk om de beurt dienst hebben, ik vraag me af wat ze tegen elkaar zeggen??” Buddy’s familie schreef in een YouTube-bijschrift. “Golden Retrievers zijn uitstekende huisdieren en Buddy is een goed voorbeeld, hij ligt naast elke kans die hij kan krijgen!”

GERELATEERD: Big Brother Boxer helpt zijn baby bro voor het eerst te staan in de leukste video

Baby knuffelen met Golden Retriever

Omdat Buddy de jongste hond in het gezin is, zal hij naast het kleine mensje opgroeien. Nathan zal nog vele jaren een beste vriend aan zijn zijde hebben, en dat is geweldig voor een kind om te ervaren. Buddy is al een geweldige grote broer en Nathan heeft het geluk dat er zoveel liefhebbende familieleden op hem letten.

Bekijk hier de schattige video:

Uitgelichte afbeelding: YouTube