Geredde Doberman grijpt babyzusje en slingert haar weg van dodelijke slang

Doberman Pinscher Khan werd gered uit een slechte situatie waarin hij wreed was misbruikt. Maar één familie nam een kans op deze lieve jongen, zelfs wetende dat sommige voorheen mishandelde honden agressief kunnen worden vanwege hun trauma’s. En toen Khan zijn 17 maanden oude zusje bij de luier greep en haar over zijn schouder slingerde, was Atherton, Australië moeder Catherine Svillicic verbijsterd.

Maar het is niet wat je denkt. Khan viel het meisje niet aan. Hij redde haar leven van de zeer giftige slang die in hun tuin was gegleden. Nu is hij “Khan the Wonder Dog” voor zijn familie, en ze zijn voor altijd dankbaar voor deze goede jongen.

Gebroken, geslagen en uitgehongerd

Toen Catherine en haar man een hond wilden adopteren om een metgezel te zijn voor de jonge Charlotte, ontmoetten ze Khan en voelden ze de ziel-tot-ziel-verbinding die plaatsvindt op het moment dat je de hond ontmoet die bedoeld is om deel uit te maken van het gezin. Maar Khans verleden bracht de Svillicics waarschijnlijk een moment van pauze.

“Toen Kerry Kinder (eigenaar van Doberinling Boarding Kennels) hem redde, was hij uitgehongerd, had hij gebroken ribben en was hij geslagen – hij was een mishandelde hond,” vertelde Catherine. “Het was grensoverschrijdend of hij wel of niet moest worden neergezet omdat hij er zo slecht aan toe was.”

Ondanks het misbruik was Khan een gelukkige hond die van zijn familie hield. En slechts vier dagen na zijn adoptie zouden zijn snelle en beschermende acties Charlotte redden, zelfs als het zichzelf schade zou berokkenen.

Zichzelf in gevaar brengen

Terwijl Catherine toekeek, speelden Khan en Charlotte in de achtertuin. Het was een rustige dag thuis tot Khan waarschuwde.

GERELATEERD: Duitse Dog confronteert giftige slang om haar moeder te beschermen

Catherine vertelde The Daily Mail: “Khan concentreerde zich echt en gedroeg zich agressief tegenover Charlotte – en bleef proberen haar een duwtje te geven, maar het werkte niet.”

Khan had een koningsbruine slang onder het huis gespot. Ook wel de Mulga genoemd, deze agressieve slang is wijd verspreid over Australië en is een van de dodelijkste. Het had het kleine meisje gemakkelijk kunnen doden, maar Khan zou het niet toestaan.

“Dus greep hij haar bij de achterkant van de luier en gooide haar meer dan een meter over zijn schouder, alsof ze een lappenpop was.”

En toen sloeg de slang toe.

“Charlotte keek behoorlijk geschokt en Khan schreeuwde, alsof hij was neergestoken,” legde Catherine uit. “Ik realiseerde me dat hij had geprobeerd tussen haar en de slang in te komen voordat hij haar gooide.”

Khan had Charlotte in veiligheid gebracht, maar hij had een hap aan zijn been genomen. Catherine haastte hem naar de dierenarts en na het ontvangen van antigif, maakte Khan een volledig herstel. En klom op tot superheldenstatus in zijn huis.

“Hij redde haar leven door het zijne te riskeren”, zegt Catherine. “Vanaf nu is hij Khan de Wonderhond.”

Leer hoe u uw pup kunt beschermen tegen slangen met de DO’s en DON’Ts van het beschermen van uw hond tegen slangenbeten.

Feature Afbeelding: celeb902 /YouTube