Gehandicapte man herenigt zich eindelijk met hulphond nadat vrouw weigerde hem terug te geven

Een schandalig verhaal dat onlangs viraal ging, heeft zojuist een happy end gekregen!

David Guindon, een inwoner van San Bernardino, Californiƫ, kreeg zes jaar geleden een hartaanval en beroerte, waardoor hij gehandicapt raakte, aan een rolstoel gebonden was en een hulpdier nodig had. In 2014 adopteerde hij Zeus, een Husky die professioneel was opgeleid om taken uit te voeren waarbij David hulp nodig had.

Twee jaar geleden liet een verpleegster die in het huis van David werkte een deur niet op slot en Zeus liep het huis uit. David had zijn hond sindsdien niet meer gezien, maar was verwoed aan het zoeken, had flyers achtergelaten en zelfs een dierendetective ingehuurd om zijn vermiste hond op te sporen. Sindsdien heeft hij een nieuwe hond, Zero, geadopteerd en getraind om hem te helpen, maar hij had de hoop om Zeus te vinden niet opgegeven.

Naar de Facebookpagina

Anderhalf jaar na de verdwijning van Zeus kreeg David een telefoontje van Home Again, het bedrijf waarbij de microchip van Zeus was geregistreerd. David was dolblij toen hij hoorde dat zijn hond was gevonden, maar helaas betekende dat niet dat hij naar huis zou komen. Home Again legde uit dat een vrouw de microchip op haar naam opnieuw wilde registreren en dat ze David om zijn toestemming vroegen om het toe te staan. David weigerde en legde uit dat zijn hond niet was afgestaan, dat hij verdwaald was en dat hij hem terug wilde.

Bekijk hier het originele verhaal van ABC7:

Een vrouw had Zeus gevonden en weigerde hem terug te geven aan David, hoewel de microchip zijn informatie had en het bedrijf het niet opnieuw wilde registreren. Ze legde uit dat de Husky een band had met haar autistische kind en dat ze hem absoluut niet zou opgeven. Home Again was niet in staat om David de informatie van de vrouw te geven om contact met haar op te nemen. David stond te popelen om zijn hond weer te zien en nam contact op met de plaatselijke dierenbescherming voor hulp, maar ze hadden geen informatie over Zeus of de vrouw, omdat Zeus nooit onder hun hoede was geweest.

David nam vervolgens contact op met zijn lokale politie en deed aangifte bij de politie, maar toen ze het huis van de vrouw bezochten, vertelde ze hen dat Zeus was weggelopen.

David sprak met KABC News in San Bernardino, en zijn verhaal ging al snel viraal toen mensen verontwaardigd werden dat iemand zo harteloos kon zijn om te weigeren de geliefde hulphond van een gehandicapte man terug te geven. Maar op de dag dat het interview met David met het publiek werd gedeeld, kreeg hij nog een telefoontje, dit keer van een politieagent die zei dat de vrouw die Zeus had van gedachten was veranderd en hem had overgegeven aan de plaatselijke dierenbescherming.

Vandaag werden de twee eindelijk herenigd! Zeus kan met David naar huis terugkeren en zijn nieuwe broer, Zero, ontmoeten.

Zeus en David zien er blij uit om elkaar weer te zien! Het is het gelukkigste einde dat dit trieste verhaal had kunnen hebben.

Dit verhaal werd oorspronkelijk gedeeld in 2018.

H/T: ABC7.com
Uitgelichte foto: Screenshot, Rob McMillan/Facebook