Gehandicapte man eindelijk herenigd met hulphond nadat vrouw weigerde hem terug te geven

Een schandalig verhaal dat onlangs viraal ging heeft een gelukkig einde gekregen!

David Guindon, een inwoner van San Bernardino, Californiƫ, kreeg zes jaar geleden een hartaanval en een beroerte, waardoor hij gehandicapt raakte, gebonden aan een rolstoel en een hulpdier nodig had. In 2014 adopteerde hij Zeus, een Husky die professioneel was getraind om taken uit te voeren waar David hulp bij nodig had.

Twee jaar geleden liet een verpleegster die bij David thuis werkte een deur open en Zeus dwaalde het huis uit. David had zijn hond sindsdien niet meer gezien, maar had verwoed gezocht, flyers achtergelaten en zelfs een dierendetective ingehuurd om zijn vermiste hond op te sporen. Hij heeft sindsdien een nieuwe hond geadopteerd en getraind, Zero, om hem te helpen, maar hij had de hoop op het vinden van Zeus nog niet opgegeven.

Anderhalf jaar na Zeus’ verdwijning kreeg David een telefoontje van Home Again, het bedrijf waarbij Zeus’ microchip was geregistreerd. David was dolblij te horen dat zijn hond was gevonden, maar helaas betekende dat niet dat hij thuis zou komen. Home Again legde uit dat een vrouw de microchip opnieuw wilde registreren op haar naam, en ze vroegen David om zijn toestemming om dat toe te staan. David weigerde en legde uit dat zijn hond niet was afgestaan, hij was verdwaald en hij wilde hem terug.

Zie het originele verhaal van ABC7 hier:

Een vrouw had Zeus gevonden en weigerde hem aan David terug te geven, hoewel de microchip zijn informatie bevatte en het bedrijf hem niet opnieuw wilde registreren. Ze legde uit dat de Husky een band had gekregen met haar autistische kind en dat ze hem absoluut niet wilde opgeven. Home Again kon David de gegevens van de vrouw niet geven om met haar in contact te komen. Gretig om zijn hond weer te zien, nam David contact op met de plaatselijke dierenbescherming voor hulp, maar zij hadden geen informatie over Zeus of de vrouw, omdat Zeus nooit onder hun hoede was geweest.

David nam toen contact op met de plaatselijke politie en deed aangifte, maar toen ze het huis van de vrouw bezochten, vertelde ze hen dat Zeus was weggelopen.

David sprak met KABC News in San Bernardino, en zijn verhaal ging snel viral toen mensen verontwaardigd werden dat iemand zo harteloos kon zijn om te weigeren de geliefde hulphond van een gehandicapte man terug te geven. Maar op de dag dat het interview met David werd gedeeld met het publiek, kreeg hij nog een telefoontje, dit keer van een politieagent die zei dat de vrouw die Zeus had van gedachten was veranderd en hem had afgestaan aan de plaatselijke dierenbescherming.

Vandaag zijn de twee eindelijk herenigd! Zeus kan met David mee naar huis, en zijn nieuwe broer Zero ontmoeten.

Zeus en David lijken blij elkaar weer te zien! Het is het gelukkigste einde dat dit trieste verhaal had kunnen hebben.

Dit verhaal werd oorspronkelijk gedeeld in 2018.

H/T: ABC7.com
Uitgelichte Foto: Screenshot, Rob McMillan/Facebook