Gebruikt door een ‘gewetenloze’ fokker haar hele leven, hond knuffelt man die haar bevrijdde

Sophie, een vijfjarige hond, werd half februari gevonden op een vuilnisbelt in Tijuana, Mexico. Ze zat op een versleten deken tussen bergen afval, haar lichaam bedekt met littekens en haar oren bloedden. Sophie was gebruikt door een fokker, gedwongen om nest na nest te baren. Uit het onderzoek bij de dierenarts bleek ook dat ze als aashond was gebruikt, getuige de vele littekens en wonden op haar lichaam.

Nikki Audet, die Sophie vond, zei dat de dierenarts eerder wonden zoals die van haar had gezien van slachtoffers van hondengevechten. Naast haar littekens werden alle tanden van Sophie vermalen om te voorkomen dat ze zichzelf zou verdedigen. “Sommigen van hen werden tot de wortels vermalen”, zegt Nikki.

Therapeutische baden, antibiotica, zorg en liefde hielpen de wonden op Sophie’s oren en nek te genezen. Elke dag werd ze beter. Ondanks alles wat ze had meegemaakt, houdt Sophie heel veel van mensen. Ze is bereid om zich te nestelen tegen iedereen die ze onderweg tegenkomt. Haar ervaringen uit het verleden hebben haar echter doodsbang gemaakt voor andere honden. Wanneer ze een andere hond ziet, klampt ze zich vast aan de benen van een persoon of kruipt ze in een hoek om zich te verstoppen.

Om Sophie te helpen haar angst te overwinnen, schreven vrijwilligers haar in bij een hondenpsycholoog. Ze gaat nu naar de trainingsschool, waar ze leert om andere honden te accepteren. Als de verzorgers van Sophie voelen dat de blootstelling aan andere honden Sophie stress bezorgt, zullen ze de lessen staken. Ze willen haar niet traumatiseren, dus het zal aan haar liggen.

Totdat Sophie volledig hersteld is, zal ze onder de hoede van vrijwilligers staan. Ze beseft dat ze hen haar leven verschuldigd is en zal niet stoppen met hen te bedanken voor het redden van haar. Ze heeft nu een mooie toekomst voor zich en haar redders zijn ervan overtuigd dat ze snel een liefdevol thuis zal vinden.

Gelieve te ‘DELEN’ om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid

Klik hieronder op ‘DELEN’ om het door te geven aan een vriend of familielid!