“Gebroken hart” Pup opgegeten door vlooien opgekruld op weg, te zwak om door te gaan

Midden op een drukke straat in Toronto, Canada, lag een kleine puppy helemaal alleen. Mensen liepen hem voorbij zonder zijn aanwezigheid te erkennen. In dit deel van de wereld komen zwervers vaak voor en voor de voorbijgangers was hij de zoveelste onder de velen.

Maar we weten dat dat niet waar is. We begrijpen dat elk leven kostbaar is! We beseffen dat elk leven het waard is om te behouden.

Image/Story Source Credit: YouTube Video

Hij had zoveel pijn. Door het aantal vlooien op zijn lichaam, begon het te begeven. Bloedarmoede werd veroorzaakt door elke vlo die zijn bloed opdronk. Deze baby had hulp nodig, en wel meteen! Hij krulde zich op tot een bal en barstte in tranen uit, terwijl zijn kleine hartje uiteenviel. Hij vond zichzelf waardeloos, maar dat zou snel veranderen.

Image/Story Source Credit: YouTube Video

Een dame die werkt voor een plaatselijke opvang kwam de pup tegen en haastte zich. Ze pakte hem op en merkte op dat hij duizenden vlooien had. Hij had ook Demodex schurft, die onmiddellijk behandeld moest worden door de dierenarts en de vrouw die hem redde. Ze legden hem op de onderzoekstafel en begonnen hem meteen te behandelen. Hij had een vlooienbad nodig, evenals uitgebreide medische tests om zijn bloedarmoede te beoordelen. Ze moesten ook onmiddellijk beginnen met het toedienen van medicijnen om zijn schurft te genezen met antibiotica en dagelijkse medicinale baden.

Image/Story Source Credit: YouTube Video

De pup voelde zich veilig, vooral omdat ze hem gered had. Ze beloofde hem het beste huis voor altijd te vinden. Ze belde een vriendin van haar die een geweldige match zou zijn voor de pup en haar vriendin accepteerde hem. Hij kon meteen naar het huis van zijn nieuwe moeder zodra hij medisch goedgekeurd was.

Het dappere ventje was dolblij met zijn nieuwe onderkomen. Op straat was hij bevroren en hongerig geweest. Hij had alles wat een kleine pup zich kan wensen. Hij had ook een hondachtig broertje of zusje om hem gezelschap te houden, en ze konden het goed met elkaar vinden. De pup werd sterker. Hij hield er vooral van om zich op te krullen in zijn comfortabele bed na een lange dag van avonturen in de buitenlucht. Deze kleine pup heeft geen last meer van de koude harde grond!

Image/Story Source Credit: YouTube Video

1 jaar later is de pup niet meer zo klein als vroeger, maar hij lacht nog steeds! We zijn blij dat het zo goed met hem gaat en dat zijn verleden is waar het hoort: voorgoed in de achteruitkijkspiegel. Zijn kleine gebroken hart is weer hersteld.

Bekijk de video hieronder en ‘DELEN’ met een vriend of familielid!