Ernstig gematteerde honden brengen twee jaar geketend aan een dak door in ondraaglijke hitte

Twee kleine honden waren twee lange jaren vastgeketend op een dak, gedwongen om de elementen te verdragen. Totdat een buurman een formele klacht indiende bij het milieubeschermingsbureau van Mexico. Het was schokkend om te zien hoe ernstig ze allebei gematteerd waren geraakt.

Maar na een douche en scheren werd de ene pup prompt geadopteerd in een liefdevol huis en de andere werd getransformeerd van een verdrietige senior in een donzige teddybeer die graag speelt.

Gematteerde vacht

We kunnen ons alleen maar voorstellen hoe het voelde om zo lang in die staat te moeten blijven. Maar zodra ze van het dak werden gehaald, werden beide honden meteen geschoren. Het duurde vier uur om al dat smerige, gematteerde haar weg te knippen. Daarna werden ze getrakteerd op de broodnodige baden.

Een van de honden vond vrijwel direct na aankomst in het asiel een thuis, maar zijn broer Terry bleef een tijdje hangen. De lieve senior werd geschat op ongeveer zeven jaar oud en ging van volledig afgesloten naar oplichten als een kerstboom.

Hond met papa

Hij hield ervan om te knuffelen, te wandelen en zo lang mogelijk te spelen. Maar toen mensen eenmaal zagen dat hij zeven jaar oud was, deinsden ze ervoor terug om hem te adopteren. West Coast Paws had hem bijna zeven maanden als beschikbaar vermeld voordat ze een enkele adoptieaanvraag ontvingen.

Maar op het moment dat Lee en Danny Terry’s lieve gezicht zagen, waren ze geïntrigeerd.

“Er was gewoon iets aan hem dat mijn hart raakte,” zei Terry’s nieuwe moeder, Lee.

Toen ze de beelden zagen van hoe hij er vroeger uitzag naast zijn nu donzige gezicht dat in het asiel wachtte, stal hij hun hart. Het echtpaar wist dat ze hem een geweldig leven konden geven om zijn hartverscheurende verleden goed te maken.

Pluizig

Nadat de uitdaging om Terry een thuis te vinden was veroverd, moesten ze vervolgens de logistiek aanpakken om hem naar zijn nieuwe familie in BC, Canada te brengen. Terry werd samen met drie andere honden vergezeld door twee mensen en vloog helemaal van Mexico-Stad naar Seattle. Terry was een beetje nerveus, maar hij was in de bekwame handen van een luchtvaartmaatschappij die de hele tijd honden vervoert. De vlucht duurde vijf uur, met een totale reistijd van ongeveer 10 uur. Gelukkig ging het heel soepel.

Niet lang nadat het vliegtuig was geland, ontmoette Terry zijn moeder en vader, Lee en Danny, voor het eerst. Het was geweldig om te zien dat er een onmiddellijk verbinding tussen hen. Het duurde niet lang voordat het paar Terry’s volledige persoonlijkheid ervoer, en ze vielen halsoverkop met hun hilarische, gelukkige jongen!

Bekijk Terry’s opmerkelijke transformatie in de onderstaande video.

Uitgelichte foto: YouTube