Een verwoeste hond die vastgebonden aan een bank werd achtergelaten, hoopte dat iemand hem zou opmerken

Het verdriet van de wetenschap dat zoveel honden mishandeld worden en beroofd worden van het geluk dat ze verdienen, is diepgaand. Dit verhaal draait om Gordough – een ongelooflijke hond die diep leed toen zijn baasjes hem harteloos in de steek lieten en hem vastgebonden achterlieten aan een bankje in het park. De gedachte aan hoe verwoest Gordough moet zijn geweest, getuige zijn van het verdwijnen van zijn eigenaren uit het zicht, is diep verontrustend. Gordough klampte zich vast aan de hoop dat ze voor hem terug zouden komen. Met een blik van verdriet wachtte hij, maar zijn baasjes kwamen niet terug.

15/10 Stichting/Instagram

Maar ondanks zijn verdriet gaf Gordough nooit de hoop op dat iemand hem zou opmerken en hem naar een plaats van warmte en zorg zou brengen. Toen het reddingsteam van de Austin Humane Society in Texas Gordough, een grote Pit Bull-mix, vastgebonden ontdekte en moedeloos naar hen keek, waren ze verrast door zijn toestand.

Bij het zien van de redders vertoonde Gordough, ondanks dat hij bedekt was met knapperige, geïnfecteerde huid en ogen, tekenen van opwinding en kwispelde hij met zijn staart in afwachting van hun nadering. “Hij was knapperig van top tot teen. Hij had infecties van de huid en ogen en had dringend medicinale baden, oogdruppels en zalf nodig om ze te behandelen”, deelde de 15/10 Foundation op Instagram. Ondanks zijn ongemak werd Gordough vrolijker toen het reddingsteam naderde, omdat hij voelde dat zij de redders waren op wie hij had gewacht. Zijn ogen vulden zich met warmte en dankbaarheid toen ze hem van de bank bevrijdden.

15/10 Stichting/Instagram

Het team nam Gordough onmiddellijk mee naar hun schuilplaats, waar hij zich snel geliefd maakte bij iedereen. “Gordough is een grote jongen; Hij weegt 115 pond, maar heeft een lieve en zachtaardige houding.” Gordough onderging geduldig een behandeling en kreeg baden en zalven voor zijn huid. Hij kreeg liefde en genegenheid van zijn verzorgers, die hem overlaadden met knuffels. De vriendelijkheid die hij ontving, gaf hem een veilig gevoel, en al snel klaarde Gordoughs houding op. Gordough’s verhaal van veerkracht en vreugde verspreidde zich, veroverde online harten en trok de aandacht van de 15/10 Foundation in Los Angeles, Californië.

15/10 Stichting/Instagram

Deze organisatie, die zich inzet voor het ondersteunen van asielhonden met medische behoeften, kwam tussenbeide om de zorgkosten van Gordough te dekken. Hun vrijgevigheid breidde zich verder uit toen ze besloten hem te helpen zijn eeuwige thuis te vinden, zodat hij de rest van zijn leven omringd zou zijn door liefde.

15/10 Stichting/Instagram

Nu geniet Gordough van de genegenheid van zijn nieuwe familie, genietend van knuffels, speeltijd met speelgoed en rustige dutjes. Nu hij volledig hersteld is van zijn trauma, is het leven van de pup gevuld met glimlachen, liefde en tevredenheid. Gordough’s reis van een triest begin naar het vinden van eeuwig geluk is een bewijs van de kracht van mededogen en de vreugde van een tweede kans.

Gelieve te ‘DELEN’ om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid

Klik hieronder op ‘DELEN’ om het door te geven aan een vriend of familielid!

H/T De Dodo