Een feestje brengt nieuwe hoop voor de langst bewoner van Shelter

Opvangcentra zijn geen forever homes. We zijn dankbaar dat de honden die daar terechtkomen eindelijk van de straat zijn, maar asielen zijn luidruchtig en stressvol. Stel je het diepe verdriet voor dat Drogo voelde toen hij, na 500 dagen in een opvangcentrum te hebben doorgebracht, slechts een week na zijn adoptie werd teruggebracht. Veel asielhonden kwijnen jarenlang weg, verlangend naar een permanent thuis. Sommige honden, zoals Drogo, worden geconfronteerd met lange wachttijden vol onzekerheid en klampen zich vast aan de hoop op een gelukkiger toekomst. Leven in een opvangcentrum, dag in dag uit opgesloten binnen dezelfde vier muren, is zeker beter dan het leven op straat, maar het is verre van ideaal.

goodboygonehome/TikTok

Drogo, een American Pit Bull Terrier, bevond zich in het Austin Animal Center nadat zijn eigenaar was uitgezet en niet voor hem terugkeerde, waardoor Drogo op zoek ging naar een nieuw huis. Toen dagen weken en vervolgens maanden werden, leek elke andere hond een thuis te vinden, behalve hij. Drogo werd de langst bewoner van het asiel.

Austin Dierencentrum/Facebook

Ondanks dat hij een favoriet was onder het personeel en de vrijwilligers die hem aanbaden, wilden ze allemaal meer dan wat dan ook een liefdevol thuis voor hem vinden. “Ik weet dat je geen favorieten moet spelen… maar Drogo is mijn favoriet. Hij denkt dat hij een schoothondje is, en we hebben niet het hart gehad om hem iets anders te vertellen. Drogo is zindelijk, blaft niet veel en deed het goed met mijn 6-jarige zoon. Hij is een vriend voor iedereen die hij ontmoet en werd al snel een favoriet bij vrijwilligers. Drogo zit nu een jaar in het asiel, een van de langst verblijvende honden, en is zo klaar om een eigen thuis te hebben,” zei Jessica, een vrijwilliger bij de ACC.

Austin Dierencentrum/Facebook

Uiteindelijk werd Drogo geadopteerd, maar zijn nieuwe begin was van korte duur, want hij werd al na een week teruggebracht naar het asiel. Zijn terugkeer verwoestte iedereen in het Austin Animal Center. “We zijn allemaal verpletterd dat Drogo zo snel werd teruggebracht naar het asiel. Hij was een van de langst verblijvende honden in het asiel en nu is hij weer terug. Hij is er kapot van. Het is niet eerlijk”, zei een medewerker van het asiel op TikTok.

Ondanks deze tegenslag hernieuwde het personeel van het asiel hun inspanningen om voor altijd een thuis voor hem te vinden. Ze plaatsten video’s die duizenden views kregen en media-aandacht trokken, maar toch stapte niemand naar voren om hem te adopteren.

Austin Dierencentrum/Facebook

Op zijn 4e verjaardag, die meer dan 550 dagen in het asiel markeerde, gaf een vrijwilliger hem een verjaardagsfeestje, met de wens dat hij een permanent thuis zou vinden. “Het moet een geluksbezwering zijn geweest, want Drogo werd vandaag GEADOPTEERD na 500+ dagen in het asiel”, vierde een Facebook-bericht van het asiel.

Austin Dierencentrum/Facebook

Drogo’s verhaal is er een van geduld en veerkracht. De verdienstelijke pup heeft eindelijk een thuis voor altijd waar zijn hart kan genezen. Geniet van je nieuwe leven, Drogo!

‘DEEL’ alsjeblieft Drogo’s verhaal met vrienden en familie, zodat meer asielhonden hun eeuwige thuis vinden