Echtpaar kort de vakantie in om hond te zoeken, maar oppas heeft “veel onregelmatigheden”

John en Julie Pearson gingen in juni op een 10-daagse vakantie naar Turkije. Ze lieten hun 13 jaar oude Border Collie Fred achter bij een oppas thuis in Staffordshire. Zij dachten dat hij veilig zou zijn terwijl zij weg waren, maar de dingen namen snel een slechte wending.

Op de vierde dag van de vakantie van het echtpaar belde de hondenoppas om hen te vertellen dat Fred vermist was. Ze raakten in paniek en annuleerden de rest van hun vakantie om hun geliefde hond te zoeken. Maar hoe meer ze met de oppas praatten, hoe meer dingen er niet klopten.

Vermiste Border Collie's gezicht

Een onduidelijke tijdlijn

Voordat de oppas het echtpaar vertelde dat Fred vermist was, stuurde ze hen om 12:36 uur Britse tijd een sms om te zeggen dat Fred diarree had. Later zei ze echter dat ze op dat moment met drie honden vastzat in de rivier. Maar als ze de honden uit de rivier aan het halen was, zou ze niet op hetzelfde moment sms’en over Fred’s spijsverteringsproblemen.

“We weten dat Fred niet van het water houdt, dus ik zie hem niet vrijwillig het water in gaan,” zei John. “Ze zegt dat hij er alleen uit is gekomen, ze had drie honden losgemaakt en zei dat ze allemaal de rivier in zijn gegaan.

Foto van Border Collie op bank

Een vrouw die de oppas hielp de honden uit het water te halen, zei dat ze zich niet herinnerde een hond gezien te hebben die voldeed aan de beschrijving van Fred. Dus, Fred was misschien al vermist voordat de oppas zelfs maar bij de rivier was.

Volgens het echtpaar verliet de oppas de rivier om 12:59 uur, en er is geen bewijs dat ze daarna nog naar Fred heeft gezocht. Julie en John hebben de politie gebeld en Fred als vermist opgegeven, niet de oppas.

Vermiste Border Collie poster

Fred is nog steeds vermist

Julie en John weten niet precies wat er gebeurd is, maar ze weten dat er iets niet klopt. Het is al meer dan twee maanden geleden, en Fred is nog steeds vermist zonder enige waarneming. De hond droeg een halsband met zijn tags toen ze hem aan de oppas gaven, dus het is ongebruikelijk dat nog niemand heeft gebeld.

“Er staat een telefoonnummer op zijn halsband, maar we hebben geen telefoontjes gehad. [The sitter] zei dat het misschien los is gekomen toen ze hem naar buiten sleepte, maar eerst zei ze dat hij er zelf uit was gekomen. Ze verandert haar verhaal de hele tijd,” zei John.

Border Collie met kauwspeeltje

GERELATEERD: 5 Tekenen dat uw dierenoppas mogelijk geen goed werk doet

Het echtpaar zei dat Fred vriendelijk is tegen iedereen, dus als hij vermist zou zijn, zou hij nu al iemand hebben benaderd. Er is dus een mogelijkheid dat hij werd gestolen door de oppas of iemand die hem vond.

Fred is het laatst gezien in Westbridge Park in Stone, Engeland. Je kunt updates zien en waarnemingen melden op de “Heb Je Fred Gezien” Facebook groep.

Featured Image: Facebook