Doodsbang puppy gevonden, achtergelaten op bank met hartverscheurend briefje

Een hulpeloze puppy werd vastgebonden gevonden op een bankje in Mexico, niet in staat om te bewegen. Hij had geen eten en geen water, maar hij was te doodsbang om zich door iemand te laten benaderen. De enige verklaring voor zijn hartverscheurende verleden was een briefje in het Spaans, dat geschreven leek door een kind.

Deze arme puppy dacht dat zijn leven die dag ten einde liep, maar dierenredders weigerden hem op te geven. Ze lieten hem zien hoe geweldig het leven kan zijn door hem onbeperkte liefde en genegenheid te geven. Nu is hij klaar voor zijn tweede kans in het leven.

Hond achtergelaten op bank

Toon wat vriendelijkheid

Marcela Goldberg van Mascotas Coyoacan kreeg een telefoontje over de eenzame puppy. Zij en collega redder Azul Galindo haastten zich om de hond te redden. Vele vriendelijke vreemdelingen waren gestopt om de hond wat basisbehoeften te geven zoals voedsel en water, maar de bange pup gromde wanneer iemand te dichtbij kwam. Helaas was deze aanblik geen verrassing voor Goldberg. Ze had gezien hoe veel honden werden achtergelaten in de stress van de pandemie.

De hond weigerde nog steeds dat vrijwilligers hem aanraakten, maar Goldberg kon dichtbij genoeg komen om het handgeschreven briefje te bekijken, dat werd vastgehouden door een steen. De tranentrekkende boodschap verklaarde waarom de hond zo bang was voor mensen.

Verlaten hondenbriefje
Afbeelding: @mascotas.coyoacan.1/Facebook

“Hoi, adopteer me alsjeblieft. Max. Alsjeblieft, ik vraag je om deze hond te adopteren en goed voor hem te zorgen,” luidde de brief. “Mijn hond hier achterlaten doet veel pijn, maar ik heb de beslissing genomen omdat mijn familieleden hem mishandelden en het was pijnlijk om hem in die situatie te zien. Dus als je dit leest en je voelt je geroerd, adopteer hem dan alsjeblieft en zorg voor hem. Zo niet, laat de brief dan hier, zodat iemand anders hem kan lezen en adopteren. Bedankt.”

Nadat de ketting van de hond was afgeknipt, kalmeerde hij een beetje. Hij was nog steeds bang, maar uiteindelijk liet hij Goldberg hem aaien toen ze eenmaal van de bank af waren. Het was dus het begin van een nieuw hoofdstuk voor hem.

Puppy alleen op bank
Afbeelding: @mascotas.coyoacan.1/Facebook

Een nieuwe riem voor het leven

Toen de pup eenmaal een gewone leiband kreeg in plaats van een ketting, begon hij langzaam aan mensen te wennen. Ze veranderden ook zijn naam van Max in Boston, zodat hij niet hoefde te denken aan zijn ongelukkige verleden.

De 7 maanden oude Boston leert langzaam weer mensen te vertrouwen. Zijn redders hebben gemerkt dat hij steeds speelser, aanhankelijker en vrolijker wordt. Hij is bijna klaar om een familie te vinden die hem laat zien wat echte liefde is.

Happy Rescue Dog
Beeld: @mascotascoyoacan/Twitter

“Hij is lief, heel aanhankelijk, hij geeft graag kusjes en speelt met de bal die de dierenarts hem gaf,” zei Goldberg.

Nu gaat de organisatie door adoptieaanvragen om het perfecte thuis voor Boston te vinden. Ze zullen ervoor zorgen dat zijn volgende thuis een plek is waar hij zich de rest van zijn leven veilig zal voelen. Want dat verdient hij echt na alles wat hij heeft meegemaakt.

Reddingshondenvrienden

H/T: dailystar.co.uk