Dobermann-hond snuffelt orgaandonor op om het leven van de eigenaar te redden

Als je het beu bent om te veel negativiteit online te zien, is hier een verhaal over hoop waarbij een Dobermann-hond een orgaandonor besnuffelt om het leven van de eigenaar te redden.

We verdienen echt niet de goedheid in honden, en het verhaal van Lucy Humphrey en haar hond Indie zal het bewijzen.

Lucy, 44, uit Caerphilly, vocht al 15 jaar tegen Lupus voordat ze een beschermengel nodig had voor een levensreddende niertransplantatie.

Lucy en Cenydd met life saver Indie en grote Dave the Doberman Image Lucy Humphrey Instagram
Lucy en Cenydd met life saver Indie en big Dave the Doberman. Beeld: Lucy Humphrey Instagram

In 2019 kreeg Lucy het vreselijke nieuws dat ze nog maar vijf jaar te leven had zonder transplantatie.

Drie jaar waren verstreken, en nog steeds geen teken van een geschikte donor. Maar Lucy verloor de hoop niet. Ze was optimistisch dat ze de juiste donor zou vinden.

Ze wist niet dat haar beschermengel al die tijd naast haar stond.

Het blijkt dat Indie, haar Doberman, degene zou zijn die haar de perfecte match zou vinden.

Dit gebeurde op een stranddag in Barry, Zuid-Wales, in 2019. Lucy en haar partner Cenydd Owen waren op stap met hun twee Dobermanns toen Indie plotseling geïntrigeerd raakte door een andere strandganger.

En die vreemdeling was Katie James, een 40-jarige vrouw die Lucy’s nierdonor werd.

Tijdens deze mooie dag op het strand hadden Lucy en Cenydd hun caravan geparkeerd en een cookout voorbereid, maar Indie raakte oprecht gefascineerd door Katie.

“Indie ging als drie keer heen en weer, heen en weer naar haar”, zei Humphrey in het Daily Record-interview.

“Ze was bezig met haar eigen zaken, camperen in haar eentje. Uiteindelijk ging Cenydd zich verontschuldigen, en we raakten aan de praat en nodigden haar uit voor onze barbecue.”

Indie de Dobermann-hond snuffelt orgaandonor op om het leven van de eigenaar te redden

Katie verzekerde hen dat ze indie’s aandacht niet erg vond. En toen Humphrey zei dat ze niet kon drinken omdat ze aan de dialyse was, begon het trio te praten.

“Katie kwam langs met wat drinken en ze bood me wat aan, maar Cenydd legde uit dat ik niet kon drinken omdat ik aan de dialyse was. Ze had zoiets van: ‘Oh, waarvoor?’ En hij zei dat ik wachtte op een niertransplantatie.”

Katie onthulde toen dat ze zich net had geregistreerd als nierdonor.

Gelooft u in het lot? Of is dit gewoon een vreemd toeval? Hoe dan ook, de sterren stonden eindelijk in de rij voor Lucy.

Lucy en Katie wisselden nummers uit en namen de volgende dag contact op met een donorcoördinator.

Lucy, Katie en Cenydd in het ziekenhuis Beeld door Cenyyd Owen
Lucy, Katie en Cenydd in het ziekenhuis. Afbeelding door Cenyyd Owen

Katie deed vervolgens alle vereiste tests en ze was een perfecte match! Volgens Lucy zei een chirurg zelfs dat het een één op 22 miljoen kans van het vinden van de perfecte match.

De succesvolle transplantatie vond plaats op 3 oktober 2022 in het University Hospital of Wales in Cardiff.

Katie zei:

“Ik voel me echt gelukkig dat ik Lucy heb leren kennen, ik weet dat het heeft gewerkt en ik weet dat ze daar haar leven leidt. Voor mij is er helemaal niets negatiefs aan geweest.

“Ik voel me echt trots op mezelf, ik schaam me soms als ik met mijn oma op stap ben, zal ze tegen een vreemde zeggen: ‘Oh, mijn kleindochter heeft een nier gedoneerd.

“Het is het beste wat ik ooit heb gedaan en ik ben zo trots op mezelf en mijn familie is trots op mij.”

Lucy en Katie herstellen van de transplantatie in het ziekenhuis Beeld Lucy Humphrey en Cenydd Owen
Lucy en Katie herstellen van de transplantatie in het ziekenhuis. Afbeelding door Lucy Humphrey en Cenydd Owen

Lucy is nog steeds verbaasd over haar Doberman Indie, die de perfecte nierdonor voor haar wist te vinden.

Lucy’s partner Cenydd voegde eraan toe:

“Uiteindelijk gingen we naar Barry door totaal toeval, ontmoetten Katie door totaal toeval, en Lucy’s eindigde met een nier. We willen laten zien dat er altijd hoop is voor mensen.

“Geef nooit toe, want je weet maar nooit, we zouden die dag niet eens naar het strand gaan. Er zijn veel goede mensen.”

GERELATEERD NIEUWS: