Dit is wat je moet weten over de Regenboogbrug

Voor velen van ons met honden kennen we al het ondraaglijke gevoel van verlies wanneer we worden geconfronteerd met het overlijden van een pup. Voor anderen die hun liefde delen met hun eerste hond, is het verdriet te pijnlijk om zelfs maar over na te denken. Misschien was het het gewicht van het verdriet dat een anonieme dichter naar de pen dreef De Regenboogbrug, een prozagedicht geschreven in de jaren 1980 om ons allemaal te helpen het onbeheersbare te beheersen. Om in woorden te zien, wat we in ons hart weten.

Het begin van de regenboogbrug.

Waar het idee van de Regenboogbrug precies vandaan komt, wordt niet helemaal begrepen. Sommigen geloven dat het idee afkomstig is van de Noorse legende van Bifrost. Bifrost wordt beschreven als de Regenboogbrug die de wereld van de goden verbindt met de wereld van de mensheid. De Regenboogbrug verbindt deze wereld met de volgende. Met een rijke groene weide voor een hond om tevreden, gezond en vrij rond te lopen.

De oorsprong achter dit stukje proza is niet goed bekend. Sinds het gedicht zich in de jaren 80 begon te verspreiden in kringen van huisdieren, hebben minstens drie mannen de eer op zich genomen voor het schrijven van het prozagedicht. Paul Dahm, een rouwbegeleider in Oregon, zou het in 1981 hebben geschreven. William Britton schreef en publiceerde Legende van Rainbow Bridge in 1994. De laatste kanshebber is Wallace Sife, hoofd van de Association for Pet Loss and Bereavement, wiens gedicht Alle huisdieren gaan naar de hemel staat op de website van de vereniging. Wie de auteur ook mag zijn, de persoon gaf woorden aan de plaats waar we naar verlangen te weten, de plaats waar onze families worden herenigd.

Ons leven delen. En onze liefde.

Honden worden niet onze “beste vrienden” genoemd omdat ze passieve waarnemers in je leven zijn. Je furbaby is een metgezel, klankbord, de aanbieder van emotionele steun, een partner in crime, dutje buddy, dinner date, een trouwe greeter als je thuiskomt van je werk, en dat is maar een paar kenmerken van je pup. De liefde van een hond is puur en oneindig. Onvoorwaardelijk. Wanneer we een geliefde verliezen, blijft er een enorme leegte achter.

Aanverwant: Op zoek naar een Rainbow Bridge herdenkingscadeau?

Geen twee mensen rouwen op dezelfde manier. Het proces is persoonlijk en uniek voor het individu. Dit gedicht wordt echter al meer dan dertig jaar doorgegeven aan dierenliefhebbers omdat het resoneert en iets geeft aan rouwenden. De Regenboogbrug is de plek van rust en sereniteit die voor je hond zorgt wanneer hij niet meer verzorgd kan worden op deze aarde.

De Regenboogbrug.

Alleen deze kant van de hemel is een plaats genaamd Rainbow Bridge.

Wanneer een dier sterft dat hier bijzonder dicht bij iemand is geweest, gaat dat huisdier naar Rainbow Bridge. Er zijn weiden en heuvels voor al onze speciale vrienden, zodat ze samen kunnen rennen en spelen. Er is voldoende eten, water en zon, en onze vrienden zijn warm en comfortabel.

Als je je hond niet aan je zijde kunt hebben in dit leven, wat zou je dan dromen voor je geliefde huisdier? De Regenboogbrug is waar uw hond is hersteld tot het bruisende en levendige dier in de bloei van haar leven.

Alle dieren die ziek en oud waren, worden weer gezond en daadkrachtig gemaakt. Degenen die gekwetst of verminkt zijn, worden weer heel en sterk gemaakt, net zoals we ze herinneren in onze dromen van vervlogen tijden en tijden. De dieren zijn blij en tevreden, op één klein dingetje na; Ze missen elk iemand die heel speciaal voor hen is, die achtergelaten moest worden.

Er is geen pijn. Geen lijden. Er is vrede na een goed geleefd leven.

Wanneer de pijn van het verliezen van je hond het dagelijks leven overweldigt, zijn de woorden van de Brug Breng comfort. De woorden helpen ons te visualiseren waar onze hond is gebleven als we niet langer in staat zijn om voor hem te zorgen. Spelen met andere pups zonder beperkingen van ziekte of leeftijd om hem te beperken.

Ze rennen en spelen allemaal samen, maar de dag komt dat er een plotseling stopt en in de verte kijkt. Zijn heldere ogen zijn intentie. Zijn gretige lichaam trilt. Plotseling begint hij uit de groep te rennen, vliegend over het groene gras, zijn benen dragen hem steeds sneller.

En als het gedicht ten einde loopt, word je meegenomen naar de krachtigste plek. U krijgt het meest vreugdevolle moment te zien wanneer u en uw pup weer bij elkaar worden gebracht nadat ze uit elkaar zijn geweest.

Je bent gespot en wanneer jij en je speciale vriend elkaar eindelijk ontmoeten, klampen jullie je vast in vreugdevolle hereniging, om nooit meer gescheiden te worden. De blije kusjes regenen op je gezicht; Je handen strelen opnieuw het geliefde hoofd en je kijkt nog eens in de troestende ogen van je huisdier, zo lang uit je leven verdwenen maar nooit afwezig in je hart.

Dan steek je samen Rainbow Bridge over…

Zittend naast hond

Weer samen. Over de regenboogbrug.

… En met dat lichtgevende afscheid herinner je je dat de verbinding die je in deze wereld met je hond hebt gemaakt, in dit leven niet zal ophouden. De band tussen u en uw huisdier wordt niet in de wacht gezet of verbroken. Tijd apart doet niets af aan je liefde. Het leeft voort voor de rest van je dagen totdat je herenigd bent met je liefde op de Regenboogbrug. Voor velen van ons is de Regenboogbrug veel meer dan een bestemming. Het is een speciale plek in onze geest, in ons hart, waar we altijd samen zullen zijn met het hondje waar we van houden.