Deze schriele hond bracht 10 jaar door in de buurt van een verraderlijke klif

Maru’s verhaal is er een van veerkracht en hoop. Ondanks zijn trieste omstandigheden behield de hond zijn blijvende geest. Als Maru zijn gedachten kon uiten, zou hij zijn hernieuwde erkenning graag inruilen voor een kans op een ander verleden. Opgesloten aan een riem op een afgelegen plek in de buurt van een gevaarlijke klif, doorstond Maru een decennium van verwaarlozing. Desondanks klampte hij zich vast aan de overtuiging dat er betere dagen in het verschiet lagen. Zijn reis begon veertien jaar geleden als een jonge puppy, gekocht voor een aanzienlijk bedrag en aanvankelijk vier jaar lang onderdeel van een gezin. Toen markeerde een verandering van eigenaar het begin van Maru’s ontberingen. Zijn nieuwe verzorger besloot hem buiten vastgeketend te houden – een onvoorstelbaar lot voor zo’n zachtaardige ziel.

Maru’s opsluiting was in een kleine schuilplaats gevaarlijk dicht bij de rand van een klif, wat een constante bedreiging vormde voor zijn veiligheid.

“Van alle reddingsmissies die we hebben ondernomen, was de situatie van Maru een van de meest nijpende vanwege de gevaarlijke locatie van het asiel”, deelden zijn redders van WEACT op Instagram.

we.a.c.t/Instagram

De harde realiteit voor Maru was dat hij zijn dagen doorbracht onder een metalen plaat, beschutting zocht tegen de elementen en geen andere keuze had dan zijn behoefte te doen in dezelfde beperkte ruimte. Toen ze hoorden van Maru’s benarde situatie, begon het meelevende team van WEACT onmiddellijk aan een reddingsmissie, verbijsterd om te ontdekken dat Maru zo lang aan zijn lot was overgelaten. Ze hadden er spijt van dat ze hem niet eerder hadden gevonden, vooral omdat Maru al op leeftijd was zonder ooit de warmte van een thuis te ervaren.

we.a.c.t/Instagram

Tot hun verbazing verwelkomde Maru hen met een warme glimlach en kwispelende staart, zonder tekenen van agressie, alleen een verlangen naar gezelschap en verlichting van zijn eenzaamheid. De reddingswerkers brachten hem voorzichtig naar hun faciliteit, waar Maru, hoewel angstig tijdens de reis, snel opwarmde aan zijn nieuwe omgeving en gretig een stevige maaltijd nuttigde.

Ondanks dat hij er robuust uitzag vanwege zijn dikke vacht, onthulde de verzorging Maru’s ware toestand: ernstig ondervoed en met de fysieke littekens van zijn beproeving, waaronder ontbrekende tanden en een diagnose van stadium-2 hartworm. Toch scheen Maru’s aanhankelijke karakter door. Hij was eeuwig dankbaar dat hij vrij was van de onmenselijke plek waar hij gedwongen was te leven. De weg naar herstel zal lang zijn, maar zijn verzorgers doen er alles aan om hem alle nodige ondersteuning te bieden om zijn comfort te garanderen.

Gelieve te ‘DELEN’ om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid

Het WEACT-team koestert de kans om Maru’s resterende jaren zo vreugdevol mogelijk te maken en zet zich in om zijn nieuwe familie te worden en belooft een toekomst vol liefde en veiligheid.

Klik hieronder op ‘DELEN’ om het door te geven aan een vriend of familielid!