Deze engerd die zijn hond heeft gedumpt, is nog steeds niet gepakt, maar jij kunt helpen

In Tampa ontvouwde zich een schokkende scène toen bewakingscamera’s een hartverscheurend incident vastlegden: een twee jaar oude Pit Bull-mix werd harteloos achtergelaten door haar eigenaar. Deze verontrustende gebeurtenis is helaas verre van zeldzaam. De video gaf duidelijk het moment weer waarop de eigenaar van de hond, die een gebrek aan mededogen toonde, haar opzettelijk uit zijn voertuig liet voordat hij koeltjes wegreed, waardoor ze verbijsterd op straat achterbleef. In een gelukkige wending van de gebeurtenissen vond deze verlaten hond een toevluchtsoord bij de Humane Society. Hier, op deze veilige plek, kreeg ze niet alleen zorg, maar kreeg ze ook een nieuwe identiteit en een kans om haar leven opnieuw te beginnen, gevuld met hoop en de belofte van een liefdevol thuis.

Naar YouTube

Het incident vond plaats op de parkeerplaats van de kliniek van Dr. Jeffrey Kwitko in Tampa, Florida om ongeveer 7.45 uur ’s ochtends. Op de video was te zien hoe een auto stopte, de bestuurder de hond losliet en vervolgens vertrok. Dr. Kwitko merkte op: “Tegen de tijd dat ik naar buiten kwam, was de auto verdwenen, samen met de hond.” Zijn assistent, die kort daarna arriveerde, zag een hond door de straat dwalen. Hoewel de hond slechts een blok verderop was, kostte het Dr. Kwitko en zijn collega Janine een uur om de hond ervan te overtuigen dat ze veilig en gewenst was.

Naar YouTube

Dr. Kwitko uitte zijn ontzetting en merkte op dat dergelijke acties zijn vertrouwen in de mensheid ernstig verminderden. Hij en Janine namen de verantwoordelijkheid op zich om de verlaten Pit Bull-mix van 60 pond, nu Goldie genoemd vanwege haar kenmerkende oogkleur, naar de Humane Society te brengen. Goldie, waarvan wordt vermoed dat ze in de steek is gelaten omdat ze niet langer bruikbaar was als fokhond, verkeerde in goede gezondheid en zal binnenkort beschikbaar zijn voor adoptie.

Naar YouTube

De Humane Society heeft een toename gemeld van het aantal honden dat wordt achtergelaten of afgestaan. Dr. Kwitko hoopt dat hij, door zich uit te spreken, verdere van dergelijke wrede daden kan voorkomen en kan helpen bij het identificeren van de eigenaar die verantwoordelijk is voor het in de steek laten van Goldie. Hij beschreef Goldie als een heel lieve, zij het aanvankelijk bange hond, en benadrukte de ernst van het in de steek laten van dieren. In Florida kan het achterlaten van een dier resulteren in een boete van $ 5.000 en mogelijke gevangenisstraf, straffen die volgens het hoofd van de Humane Society strenger moeten zijn.

De zoektocht gaat verder naar de onverschillige eigenaar die verantwoordelijk is voor Goldie’s verlating. Deel alsjeblieft Goldie’s verhaal zodat de engerd voor het gerecht kan worden gebracht!

Gelieve te ‘DELEN’ om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid

Klik hieronder op ‘DELEN’ om het door te geven aan een vriend of familielid!