Depressieve hond was 2 jaar alleen in het asiel, ‘herkende’ een bekende geur

Toen ze op straat werd ontdekt, werd ze naar de dierenpartido de Mar Chiquita in Argentinië gebracht. Vrijwilligers voelden zich meteen tot haar aangetrokken. Vooral Silvia Ferreyra, een vrijwilliger, trok ieders aandacht. Maar ondanks haar aangename houding werd ze vanwege haar leeftijd voortdurend gepasseerd door adoptanten.

Afbeelding/verhaal Bron Credit: YouTube-video

Ze bleek in een uitzichtloze situatie te verkeren. Pakita zat elke dag opgesloten in haar kennel. Hij werd verdrietig, teruggetrokken en in veel opzichten verbrijzeld. Ze verloor veel gewicht omdat ze niet veel zou eten. De vrijwilligers van El Arca maakten zich grote zorgen.

Twee jaar lang hebben de vrijwilligers er alles aan gedaan om een thuis voor Pakita te vinden, maar niets werkte. Ze besloten uiteindelijk om sociale media in hun voordeel te gebruiken en een foto van haar met haar bio op Facebook te publiceren. Maar het was geen eenvoudige opgave. Pakita beefde en sloop weg in de hoek en weigerde een foto te maken.

Afbeelding/verhaal Bron Credit: YouTube-video

Toen gebeurde er een wonder!

“Onmiddellijk krijgen we een bericht van een vrouw die zegt dat de hond van haar zoon was en dat hij naar haar op zoek was!” Ferreyra vertelde De Dodo.

Ariel Naveira was er zeker van dat Pakita bij hem terug zou komen. Na al die tijd moest Ariel accepteren dat Pakita nooit meer naar huis zou terugkeren. Maar toen belde zijn moeder hem na het zien van de Facebook-post. Hij kon niet geloven dat zij het was. Maar hij ging de volgende dag naar het asiel voor het geval dat. De vrijwilligers kwamen met Pakita naar buiten en lieten haar aan Ariel zien, en hij herkende meteen dat ze van haar was, maar Pakita was daar niet zo zeker van. Je kunt in de video zien dat ze aarzelend en ongemakkelijk kijkt terwijl ze rondsnuffelt en rondsnuffelt, maar uiteindelijk beseft dat zij het is.

Ze liet zich van vreugde op de grond vallen en kwispelde met haar staart terwijl ze wachtte tot haar favoriete persoon ter wereld haar de juiste buikwrijven zou geven. Het was misschien twee jaar geleden, maar ze herkende die geur, gezicht en aanraking meteen. Hij is eindelijk aangekomen na al dat wachten! Het is een droom die uitkomt!

Afbeelding/verhaal Bron Credit: YouTube-video

Gelieve te ‘DELEN’ om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid

Klik hieronder op ‘DELEN’ om het door te geven aan een vriend of familielid!