Depressieve hond was 2 jaar alleen in het asiel en herkende een bekende geur

Toen ze op straat werd ontdekt, werd ze naar de Argentijnse El Arca Animal Partido de Mar Chiquita gebracht. Vrijwilligers voelden zich meteen tot haar aangetrokken. Vooral Silvia Ferreyra, een vrijwilligster, trok ieders aandacht. Maar ondanks haar prettige houding werd ze vanwege haar leeftijd voortdurend gepasseerd door adoptanten.

Afbeelding / verhaal bronvermelding: YouTube-video

Ze bleek een uitzichtloze situatie te hebben. Pakita werd elke dag opgesloten in haar kennel. Hij werd verdrietig, teruggetrokken en in veel opzichten verbrijzeld. Ze verloor veel gewicht omdat ze niet veel zou eten. De vrijwilligers van El Arca maakten zich grote zorgen.

Twee jaar lang hebben de vrijwilligers alles geprobeerd om Pakita een thuis te vinden, maar niets werkte. Ze besloten uiteindelijk om sociale media in hun voordeel te gebruiken en een foto van haar met haar bio op Facebook te publiceren. Maar het was geen eenvoudige taak. Pakita zou beven en wegslingeren in de hoek en weigeren een foto te maken.

Afbeelding / verhaal bronvermelding: YouTube-video

Toen gebeurde er een wonder!

“Meteen krijgen we een bericht van een vrouw die zegt dat de hond van haar zoon was en dat hij naar haar op zoek was!” Ferreyra vertelde De Dodo.

Ariel Naveira was er zeker van dat Pakita bij hem terug zou komen. Na al die tijd moest Ariël accepteren dat Pakita nooit meer naar huis zou terugkeren. Maar toen belde zijn moeder hem na het zien van de Facebookpost. Hij kon niet geloven dat zij het was. Maar hij ging de volgende dag naar het asiel voor het geval dat. De vrijwilligers kwamen met Pakita naar buiten en toonden haar aan Ariel, en hij herkende onmiddellijk dat ze van haar was, maar Pakita was niet zo zeker. Je kunt in de video zien dat ze aarzelend en ongemakkelijk kijkt terwijl ze rond en rond snuffelt, maar uiteindelijk beseft dat zij het is.

Ze viel op de grond van vreugde en kwispelde met haar staart terwijl ze wachtte tot haar favoriete persoon ter wereld haar de juiste buikwrijven gaf. Het was misschien twee jaar geleden, maar ze herkende die geur, het gezicht en de aanraking meteen. Hij kwam eindelijk aan na al dat wachten! Het is een droom die uitkomt!

Afbeelding / verhaal bronvermelding: YouTube-video

Gelieve te ‘DELEN’ om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid

Klik hieronder op ‘DELEN’ om het door te geven aan een vriend of familielid!