Depressieve hond was 2 jaar alleen in asiel, ‘herkende’ een bekende geur

Na haar redding van de straat vond deze innemende hond haar toevlucht bij El Arca Animal Partido de Mar Chiquita in Argentinië, waar haar verrukkelijke persoonlijkheid al snel de harten van de vrijwilligers van het asiel veroverde. Silvia Ferreyra, een van de vrijwilligers, voelde een speciale band met de hond. Ondanks haar minzame karakter en de genegenheid die ze bood, gingen potentiële adoptanten haar echter vaak voorbij, voornamelijk vanwege haar leeftijd, wat een uitdaging vormde om voor altijd een thuis voor haar te vinden. Deze situatie bracht een veelvoorkomend probleem aan het licht bij de adoptie van dieren, waarbij oudere honden vaak over het hoofd worden gezien ten gunste van jongere, ondanks hun potentieel voor gezelschap en loyaliteit.

Afbeelding/verhaal Bron Credit: YouTube-video

Pakita’s langdurige verblijf in El Arca Animal Partido de Mar Chiquita werd steeds moeilijker voor haar. Ze was meestal beperkt tot haar kennel, maar werd naarmate de tijd verstreek verdrietiger en meer teruggetrokken, wat leidde tot een zorgwekkende weigering om te eten en aanzienlijk gewichtsverlies. De vrijwilligers van het asiel, die zich grote zorgen maakten over haar welzijn, probeerden onvermoeibaar een geschikt huis voor haar te vinden, maar ondanks hun inspanningen gedurende twee jaar kwamen er geen geschikte adoptanten naar voren.

Vastbesloten om niet op te geven, besloot het asiel de kracht van sociale media te gebruiken om Pakita te helpen een thuis voor altijd te vinden. Ze waren van plan haar foto en verhaal op Facebook te delen om een breder publiek te bereiken. Pakita’s angst en ongerustheid maakten het echter moeilijk; Ze beefde en trok zich terug in de hoek wanneer ze haar probeerden te fotograferen, wat een uitdaging vormde bij het vastleggen van de warme en liefdevolle natuur waarvan de vrijwilligers wisten dat ze die bezat.

Deze tegenslag schrikte het personeel van het asiel niet af. Ze begrepen hoe belangrijk het was om Pakita’s ware persoonlijkheid aan potentiële adoptanten te laten zien en waren vastbesloten om een manier te vinden om haar in een licht te laten zien dat haar zou helpen een liefdevol thuis te vinden.

Afbeelding/verhaal Bron Credit: YouTube-video

Toen gebeurde er een wonder!

“Onmiddellijk krijgen we een bericht van een vrouw die zegt dat de hond van haar zoon was en dat hij naar haar op zoek was!” Ferreyra vertelde The Dodo.

Na jaren van scheiding was Ariel Naveira in het reine gekomen met de pijnlijke mogelijkheid dat hij zijn geliefde hond Pakita nooit meer zou zien. Een speling van het lot wakkerde zijn hoop echter weer aan toen zijn moeder op een Facebook-bericht stuitte van El Arca Animal Partido de Mar Chiquita, met Pakita. Hoewel hij sceptisch was, voelde Ariel zich genoodzaakt dit voorbeeld te volgen en bezocht hij de volgende dag het asiel, vasthoudend aan een draad van hoop.

De reünie in het asiel was in eerste instantie aarzelend. Toen de vrijwilligers Pakita naar buiten brachten, herkende Ariel haar meteen, maar Pakita, die jaren van opvang en talloze teleurstellingen had meegemaakt, aarzelde aanvankelijk en was onzeker. Ze snuffelde rond Ariel, op zoek naar iets vertrouwds in zijn geur. Toen, toen de herkenning langzaam begon, veranderde haar houding. Op het moment dat ze besefte wie Ariel was, veranderde Pakita’s onzekerheid in vreugde. Deze aangrijpende reünie werd vastgelegd in een video, waarin te zien is hoe Pakita opspringt, krachtig met haar staart kwispelt en Ariel overlaadt met kussen in een prachtig vertoon van genegenheid en lang verloren liefde. Deze hartverwarmende scène onderstreepte de diepe band tussen mensen en hun huisdieren, en de blijvende herinnering en liefde die huisdieren voor hun baasjes kunnen hebben, zelfs na jaren uit elkaar.

Afbeelding/verhaal Bron Credit: YouTube-video

Toen Ariel eindelijk in het asiel aankwam, was Pakita’s reactie er een van overweldigend geluk. Ze liet zich op de grond vallen, haar staart krachtig kwispelend, vol opwinding en anticipatie op de hereniging met haar favoriete persoon. Ondanks de lange scheiding van twee jaar was Pakita’s herkenning onmiddellijk en onmiskenbaar – ze kende Ariel aan zijn geur, zijn gezicht en zijn aanraking.

De emotionele reünie was diep ontroerend, een echt bewijs van de kracht van de band tussen mensen en hun huisdieren. Pakita’s vrolijke gedrag en Ariel’s liefdevolle reactie benadrukten de diepe, blijvende band die intact was gebleven ondanks hun jaren uit elkaar. Dit moment was niet alleen een reünie, maar ook een herbevestiging van hun onbreekbare band, een aangrijpende herinnering aan de loyaliteit en liefde die huisdieren voor hun baasjes hebben. Hun verhaal illustreert prachtig de krachtige, blijvende impact die dieren op ons leven hebben en de pure vreugde die voortkomt uit zo’n oprechte hereniging.

Gelieve te ‘DELEN’ om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid

Klik hieronder op ‘DELEN’ om het door te geven aan een vriend of familielid!