Decoreer voor de feestdagen met hondvriendelijke inrichting

Er is niets beter dan de feestdagen door te brengen omringd door geliefden – vooral uw harige familieleden! Als vakantiedecor wordt toegevoegd om uw huis te versieren, moet u de veiligheid van uw hond in gedachten houden, want er zijn een paar gevaren waarvan u zich misschien niet bewust bent.  Houd het hele gezin veilig en in de vakantiestemming met deze handige veiligheidstips voor het decoreren

Kaarsen

Kaarsen kunnen zorgen voor een warme en gezellige sfeer rond de feestdagen, maar ze kunnen ook een gevaar zijn in een huis met een hond. Van kwispelende staarten tot onstuimige puppy-energie, kaarsen kunnen gemakkelijk worden omgestoten en grotere problemen veroorzaken. Houd kaarsen buiten het bereik van honden (en hun staarten) en ver van brandbare decoraties om ervoor te zorgen dat uw huis deze feestdagen veilig is.

Nog steeds geïnteresseerd in het gebruik van kaarsen zonder de zorg van het starten van een vuur? Er zijn verschillende vlamloze kaarsopties beschikbaar die de zorg van een huisbrand wegnemen. U kunt genieten van de schoonheid van de kaars zonder de vlam!

Lichten

Laat er licht zijn deze feestdagen! Als u van plan bent om lichten aan te steken als onderdeel van uw vakantiedecoratie, houd dan rekening met uw huisdieren. Honden willen misschien op de draad kauwen als ze zich in een gemakkelijk toegankelijk gebied bevinden, dus houd alle lichtslingers van de vloer en uit de buurt van een gebied dat uw hond mogelijk kan bereiken. Tot slot, stop het uiteinde van uw verlengsnoer weg van uw hond om te voorkomen dat u zich zorgen maakt over een elektrische schok.

Kerstboom

Kerstbomen zijn een nietje voor de feestdagen, maar voor eigenaren van gezelschapsdieren kunnen ze een punt van zorg zijn. Als er een energieke hond in huis is die graag springt, houd hem dan in de gaten terwijl er een kerstboom in de kamer staat, zodat hij niet in de boom springt of omduwt. Een omgevallen kerstboom kan resulteren in een flinke wirwar van lichten en kapotte ornamenten die een gevaar kunnen vormen voor zowel pups als huisdierouders.

Als u niet in staat bent om toezicht te houden op uw hond voor een snel uitje of boodschappen, houd uw hond dan in een andere kamer ver van de kerstboom om ervoor te zorgen dat u niet naar huis terugkeert met een feestelijke puinhoop.

“Eetbare” ornamenten

Velen vieren de feestdagen met familietradities, waaronder het maken van zelfgemaakte ornamenten. Hoewel je hond het misschien niet leuk vindt om ze te maken, vindt hij het misschien leuk om ze te proberen op te eten. Laten we ervoor zorgen dat dit deze feestdagen niet het geval is. De meeste zelfgemaakte ornamenten zijn gemaakt van suiker en gifstoffen, vooral als de doe-het-zelf ornamenten lijm bevatten. Als u uw traditie van het maken van uw eigen vakantieornamenten wilt behouden, overweeg dan om ze hoger aan de kerstboom te hangen om buiten het bereik van uw hond te blijven.

Chemische conserveermiddelen

We willen allemaal dat onze kerstboom de hele vakantieperiode meegaat en soms kun je met een conserveermiddel in het water van de boom precies dat doen. Veel conserveermiddelen kunnen echter giftig en giftig zijn voor honden. Als je een echte kerstboom in huis haalt voor de feestdagen, voeg dan geen conserveringsmiddelen toe aan het water, vooral als je een hond in huis hebt. Zoet water houdt uw boom het hele seizoen in leven zonder dat uw hond zich zorgen hoeft te maken dat hij wordt geschaad door een lik te nemen.

Als u van plan bent om een conserveermiddel te blijven gebruiken of gewoon uw hond uit de waterbron van de kerstboom wilt houden, bedek hem dan met een boomrok, aluminiumfolie, deken, handdoek, of plasticfolie om het buiten het bereik van uw hond te houden.

Hulst Bessen

Hulstbessen kunnen een mooie decoratie zijn tijdens deze feestelijke tijd van het jaar, maar ze mogen niet worden ingenomen. Als uw hond een grote hoeveelheid hulstbessen binnenkrijgt, kunnen ze gastro-intestinale en zenuwstelselproblemen ervaren. Als je van plan bent om te versieren met hulst, houd het dan buiten het bereik van je hond.

Klatergoud

Klatergoud kan uw hond interesseren vanwege zijn glanzende uiterlijk; het moet echter ver weg van huisdieren worden gehouden. Deze vakantiefavoriet is gevaarlijk voor honden als het wordt ingenomen, omdat het darmobstructies kan veroorzaken en mogelijk fataal kan zijn.

Terwijl we beginnen met het voorbereiden van onze huizen voor de feestdagen, laten we de veiligheid van al onze gezinsleden voorop houden – dit geldt ook voor onze honden! Vermijd onnodige dierenartsbezoeken door uw decoraties hondsveilig te maken om een vrolijk, helder en veilig vakantieseizoen te hebben.

Uw vakantieboodschappen afronden en uw hond niet onbeheerd thuis laten met het vakantiedecor? Zet uw hond af bij Dogtopia voor een dagje opvang met onze professioneel getrainded teams! Ze zullen het geweldig vinden om de dag door te brengen met andere gelijkgestemde pups en je zult het geweldig vinden om je vakantieboodschappen zorgeloos af te ronden. Vind een Dogtopia kinderdagverblijf bij jou in de buurt net op tijd voor de feestdagen!