De Nationale Hondenshow is terug, zo kun je kijken

Nou, mede hondenliefhebbers, het is een van onze favoriete tijden van het jaar. Het is natuurlijk tijd voor de Nationale Hondenshow 2022! Wat is er mooier dan een dag vol heerlijk eten en dappere honden?

Het is op Thanksgiving Day dat je alle schattige actie kunt vangen, en we hebben de inside scoop voor precies waar, wanneer en hoe je het langverwachte evenement kunt bekijken.

Net als in de afgelopen jaren, De Nationale Hondenshow zal uitgezonden op donderdag 24 november, direct na de Macy’s Thanksgiving Day parade. De uitzending begint om 12.00 uur lokale tijd en covers Groep en “Best in Show” jurering.

Je kunt het commentaar van oude gastheren verwachten John O’Hurley en David Frei, eens ze articuleren de actie en geven ons hun gedachten.

Hoe werkt de Nationale Hondenshow precies?

De National Dog Show wordt georganiseerd door de Kennel Club van Philadelphia en alleen rashonden die zijn geregistreerd bij de AKC kunnen meedoen. De AKC erkent 212 hondenrassen en variëteiten die zijn onderverdeeld in zeven verschillende groepen (sportief, hond, werkend, terriër, speelgoed, niet-sportief en hoeden).

Dit jaar zullen er tot 2.000 van de beste American Kennel Club-geregistreerde honden uit het hele land zijn, die 190 rassen vertegenwoordigen.

Bovendien kun je een 15-jarige de Parson Russell Terrier in de Terrier-groep en de Redbone Coonhound in de Hound-groep zien.

15 jaar oud

Ten eerste zullen ze concurreren met alleen andere honden van hetzelfde ras. Ze concurreren technisch niet tegen elkaar, maar door hoe goed ze passen bij de normen van hun ras. De winnaar, of de “Best in Breed”, vertegenwoordigt dan hun ras op het volgende niveau, de groep. Elke winnaar van hun groep, of “First in Breed”, zal in de laatste ronde strijden om de felbegeerde Best in Show.

Drie nieuwe rassen maken hun debuut in de hondenshow

• De Russisch speelgoed is een kleine, begeleidende pup die dateert uit de Russische aristocratie en zal concurreren in de speelgoedgroep
  • De Mudi (meervoud, mudik) werd oorspronkelijk gefokt om schapen en runderen te hoeden, en zoals je misschien hebt verwacht, zal het concurreren in de herdersgroep.
  • De Bracco Italiano is een van de twee inheemse jachthonden uit Italië, en zal deelnemen aan de sportgroep.

Hoe kan ik de hondenshow van 2022 bekijken?

Je kunt de National Dog Show na de parade bekijken op NBC of het kan worden gestreamd via Peacock, NBCSports.com of op de NBC Sports-app. De NBC Sports-app is beschikbaar op mobiele en verbonden apparaten, waaronder Roku, Apple TV en Amazon Fire.

Vorig jaar werd Claire, een 3-jarige Schotse Deerhound geschiedenis geschreven door de eerste terugkerende winnaar van Best In Show te zijn! Welk ras pakt dit jaar de titel? Je hoeft alleen maar af te stemmen en te zien.

Uitgelichte afbeelding: Facebook