De mens redde een stervende wolf en haar welpen, jaren later keerde de wolf de gunst terug

Vele jaren geleden, in de wildernis van Alaska, kwam een man een houtwolf tegen die gevangen en gehavend is door een val. De man realiseert zich dat de wolf niet lang meer te leven heeft en snel bloed verliest door gevangen te zitten.

De man schrok aanvankelijk nadat hij oog in oog kwam te staan met het grote beest, totdat hij ontdekte dat ze zwak en uitgeput was omdat ze waarschijnlijk dagen was gestrand zonder zichzelf te onderhouden. Niettemin, zelfs terwijl hij nog steeds op haar hoede was, ontdekte hij dat de wolf melk uit haar lichaam had. Wat maar één ding kon betekenen – ze had kleintjes die haar dringend nodig hadden om te overleven, maar waar wij zij? Waar zouden ze kunnen zijn? Hij moest haar en de pups redden.

Bron afbeelding: @lindakazares/Unsplash | @mana5280/Unsplash

De man wist dat hij de moederwolf moest helpen en dat het heel gevaarlijk kon worden. Hij besloot haar pootjes terug te draaien en het bos in te trekken, zodat hij haar baby’s kon lokaliseren. Gelukkig vond hij een hol ongeveer een halve mijl verderop.

Terwijl de man wolvengehuil imiteerde, kwamen 4 wee pups uit de schuilplaats. Ze waren zo uitgehongerd dat ze aan de vingers van de man begonnen te zuigen. De man droeg ze voorzichtig in zijn tas en herenigde hen met hun mama, die haar kleintjes met diep emotioneel gejank omhelsde!

Ondanks het vriendelijke gebaar en de goede bedoelingen van de man, vertrouwde de beschermende mama hem nog steeds niet om bij haar in de buurt te komen. Maar de man wist dat ze in dit tempo zou verhongeren. Dus bracht hij haar bedachtzaam de overblijfselen van een vers dood hert om haar honger te stillen.

Bron afbeelding: @lindakazares/Unsplash | @mana5280/Unsplash

De volgende dagen kampeerde de man in de buurt van de nog steeds gebonden mamawolf en haar welpen. Hij besteedde zijn tijd aan het prospecteren en vinden van voedsel voor de wolf. Hij had zelfs een band met de welpen! Op een dag, uit het niets, begon de mama lichtjes met haar staart te kwispelen terwijl hij haar avondmaal vastmaakte!

De man nam een sprong in het diepe en kwam dichterbij om de wolf te bevrijden. Uiteindelijk likte ze zijn handen en liet hem haar bevrijden uit de vervelende val, die haar poot zwaar had beschadigd. Eenmaal vrij begon ze naar huis te hinken. Ze maakte echter een abrupte stop en overreedde haar redder om haar te volgen!

De mama-wolf nam hem mee naar een bergweide en stelde hem voor aan haar roedel. Het was een levensveranderende ervaring voor de man omdat hij omging met zoveel wolven die hem behandelden als een deel van de roedel. De mama huilde treurig toen de man afscheid nam, niet wetende dat ze elkaar nog vele jaren zouden ontmoeten.

Bron afbeelding: @lindakazares/Unsplash | @mana5280/Unsplash

Vier jaar na zijn eerste tegenslag naar Coho Creek bevond de man zich in een andere. Net als de tijd daarvoor jaagde hij bij het veen op stalen vallen. Maar net op dat moment laadde een beer uit het niets op en achtervolgde hem. Voor iemand die voor de tweede keer gevaar liep bij Coho Creek, deed hij iets heel slims. Omdat de man aan het einde van zijn tijd was, besloot hij in de haast van het moment hardop “Wolf cryes” te laten horen. Eindelijk kwam er opluchting toen een griezelige vertrouwde vorm voor zijn ogen verscheen! De wolf die hij jaren geleden redde, kwam hem te hulp.

Bekijk hieronder deze hartverwarmende en heroïsche video. Zorg ervoor dat je dit deelt met een vriend of familielid!