De Kennel Club viert 150e verjaardag met prachtige hondenkunsttentoonstelling

Op 4 april 2023 wordt de Kennel Club vierde zijn 150e jaar gezelschap van hondenbezitters met een adembenemende, nooit eerder geziene hondenkunsttentoonstelling in Mayfair, Londen.

Gehost door de Kennel Club Art Gallery, bevatte het evenement vintage foto’s, artefacten en een verzameling schilderijen die op creatieve wijze de kleurrijke geschiedenis van de organisatie weergeven.

Hondententoonstelling in de Kennel Club Art Gallery tijdens het 150-jarig jubileum
Credits: The Independent

Hoewel het een uitdaging was om de tijdlijn in één speciale tentoonstelling te persen, volgens Ciara Farrell, de bibliotheek- en collectiebeheerder:

We wilden er graag voor zorgen dat er een viering was van de langdurige band tussen de koninklijke familie en The Kennel Club, beginnend in de regeerperiode van koningin Victoria tot wijlen koningin Elizabeth II.

Van Hond Fancy — de hondenshow van de jaren 1840 — tot Kruifjes, staat de club bekend om zijn betekenis in de rol van honden in de samenleving van vandaag.

En ondanks het bomwrak in 1941 zette de Kennel Club haar missie voort om een hondvriendelijke gemeenschap te promoten.

Officieel opgericht in 1873, is de Kennel Club nu een van de grootste hondenorganisaties in het Verenigd Koninkrijk die de gezondheid, het welzijn en de training van honden vooropstelt.

Als onderdeel van de toekomstige inspanningen van de organisatie, verkent de Young Kennel Club de volgende generatie hondenliefhebbers – 6 tot 24-jarigen – om deel te nemen aan activiteiten die niet beperkt zijn tot behendigheids- en hondenshows.

Hier is onze volgende 150 jaar, omdat de Kennel Club een positief verschil blijft maken voor honden en hun eigenaren,” zei de voorzitter van de Kennel Club, Tony Allcock.

Gelegen in Clarges St., Londen, is de tentoonstelling Kennel Club Art Gallery open voor het publiek tot 19 januari 2024.