De hekken van het zwerfhondenasiel zijn geschaald om te helpen bij de zorg voor verpleeghuisbewoners

Scout is een vastberaden hond die ’s nachts zijn weg vond naar een verpleeghuis. Toen hij door een van de medewerkers werd gevonden, belde ze de dierenpolitie en werd hij naar het asiel gebracht. Maar op de een of andere manier ontsnapte hij en keerde weer terug! Dit gebeurde in totaal drie keer en won uiteindelijk de harten van het personeel en de bewoners.

De reis van Scout begon toen hij werd ontdekt door een middernachtverpleegkundige, liggend op een bank in de lobby van het verpleeghuis. Het dierencontrolecentrum, gelegen aan de overkant van de snelweg van Meadow Brook, werd gebeld om hem op te halen. Binnen dezelfde week werd Scout echter nog twee keer op dezelfde bank gevonden. Hij had hekken geschaald bij het dierenasiel en navigeerde zich een weg door het verpleeghuisgebouw om door de automatische deuren naar binnen te gaan.

De beheerder van het verpleeghuis, die een speciale plaats in haar hart heeft voor dieren, herkende Scouts vastberadenheid om in Meadow Brook te zijn en besloot hem te adopteren. Toen Scout voor het eerst arriveerde, was hij timide. Ook had hij BB’s in zijn gezicht, wat de dierenarts ontdekte. Hoewel de BB’s hem geen problemen lijken te bezorgen, maken ze deel uit van zijn mysterieuze traumatische verleden.

Een bewoner beschreef perfect de impact van het hebben van Scout in het verpleeghuis en zei dat het de faciliteit meer als thuis laat voelen in plaats van als een instelling. Dit geldt vooral voor degenen die in het verleden honden hadden. Scout is liefdevol, sociaal en heeft een sterke intuïtie voor als iemand ziek is of zich down voelt. Hij brengt extra tijd door met die personen en biedt troost en gezelschap.

Het achtergrondverhaal van Scout blijft een mysterie, omdat het asiel geen informatie over hem had, geen dierenartspapieren en geen chip. Er wordt gespeculeerd dat hij misschien ooit tot een bewoner van het verpleeghuis heeft behoord, wat zijn vastberadenheid om daar te zijn zou kunnen verklaren. Ongeacht zijn verleden weet Scout waar zijn huis nu is en toont hij geen verlangen om te vertrekken. Zelfs als hij in de hal wordt meegenomen voor wandelingen, blijft hij niet aangelijnd en komt hij niet in de buurt van de automatische deuren die hij ooit gebruikte om het gebouw binnen te komen.

De aanwezigheid van Scout in Meadow Brook Nursing Home heeft vreugde en troost gebracht aan de bewoners en het personeel, wat bewijst dat thuis soms is waar het hart is. Of waar de hond is!

Gelieve te ‘DELEN’ om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid

Klik hieronder op ‘DELEN’ om het door te geven aan een vriend of familielid!