Dappere mamahond heeft emotionele hereniging nadat haar pups werden gestolen

De beproevingen waarmee een zwerfhond wordt geconfronteerd, kunnen parallel lopen met die van dakloze mensen, vooral wanneer de hond een nieuwe moeder is. Naast het worstelen met het vinden van onderdak, worden deze honden vaak geconfronteerd met minachting en mishandeling, waarbij sommigen ze zelfs als ongedierte beschouwen. In tegenstelling tot mensen missen honden het vermogen om hun worstelingen of ervaringen uit het verleden te verwoorden, wat het proces bemoeilijkt voor degenen die hen willen helpen. Een van die verhalen gaat over een jonge moederhond die wordt gevonden met haar overleden puppy. Deze tragische gebeurtenis leidde tot de ontdekking van haar nest, die allemaal onmiddellijke zorg en aandacht nodig hadden.

Bron / Afbeelding Screenshot Credit: Hope For Paws via YouTube-video

Het reddingsteam werd gealarmeerd door een dringend bericht, compleet met een video van de rouwende moederhond die hulp zocht. Ze was naar verluidt op straat bevallen. Het team haastte zich naar de locatie, waar ze een deel van een huis vonden dat was afgezet, waardoor de moeder en haar pups veilig waren. Haar schuilplaats was een ondiep, door planten omgeven hol met de ingang bewaakt door de moeder. De redders vermoedden haar angst en begrepen dat het een uitdaging zou zijn om haar eruit te halen.

Ondanks hun pogingen om zachtjes te overtuigen, gromde de bange hond alleen maar als reactie. Het was echter duidelijk dat ze hun hulp wenste, ook al was ze te bang om hen te vertrouwen. Met behulp van een zachte strik wilden ze haar er voorzichtig uit trekken. Verrassend genoeg was ze coöperatief en ondanks enige moeite om haar te laten staan en hen te benaderen, kwam ze uiteindelijk tevoorschijn zonder op haar puppy’s te stappen.

Bron / Afbeelding Screenshot Credit: Hope For Paws via YouTube-video

Haar houding gaf aan dat ze een zachtaardige hond was die geen kwaad wenste, wat de redders beantwoordden en haar geruststelden van hun goede wil. Ze doopten haar Jade, die hen toegang gaf tot haar pups, zeven in totaal, van wie er één het helaas niet had overleefd. Tijdens het overbrengen van de puppy’s vertoonde Jade angst, die de redders aanpakten door aan te tonen dat de pups in goede handen waren. Ze begeleidden haar in een bench met een puppy en zorgden ervoor dat de rest veilig was in een aparte bench, maar binnen Jade’s zicht. Voor vertrek beloofden de redders de melder op de hoogte te houden van de voortgang van het gezin. De reddingsmissie was echter nog maar net begonnen.

Bron / Afbeelding Screenshot Credit: Hope For Paws via YouTube-video

De volgende stop was het ziekenhuis om ervoor te zorgen dat Jade en haar pups de nodige medische zorg kregen. Daar ontdekten ze dat Jade een jonge moeder was, wat haar ongemak met vreemden die met haar pups omgingen kon verklaren. Gelukkig waren ze allemaal in goede gezondheid en hadden ze geen ernstige medische interventie nodig. Ondanks hun redding en haar goede gezondheid leek Jade ongerust. De redders speculeerden dat ze misschien gewoon aan het acclimatiseren was. De volgende dag bracht een openbaring die Jade’s voortdurende bezorgdheid verklaarde. Stephanie, de oorspronkelijke informant, onthulde dat een buurvrouw een van de pups had meegenomen, in de overtuiging dat ze het zelfstandig kon opvoeden. Na een moeilijke nacht van het leed van de puppy, bekende de buurvrouw haar fout, wat resulteerde in de vreugdevolle hereniging van de pup met Jade.

Bron / Afbeelding Screenshot Credit: Hope For Paws via YouTube-video

Het weerzien met haar vermiste pup herstelde Jade’s rust. Het leek toepasselijk om de puppy’s naar edelstenen te vernoemen, wat hun onbetaalbare aard weerspiegelt. Er werd onmiddellijk een opvangregeling getroffen voor het gezin, om zorg te verlenen totdat er een permanente woning kon worden gevonden. Acht weken vooruitspoelen en het gezin bloeit, zichtbaar tevreden en klaar voor adoptie.

Klik op de video hieronder om dit verhaal en het ongelooflijke werk van Hope For Paws te bekijken!

Gelieve te ‘DELEN’ om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid

Klik hieronder op ‘DELEN’ om het door te geven aan een vriend of familielid!