Dankbare “Foster Fail” -hond redt haar gezin van zes van verwoestende huisbrand

Normaal gesproken, wanneer iemand denkt aan het woord ‘falen’, associëren ze het met een negatief resultaat. Maar als het gaat om een hondje “pleegfaillissement”, is er niets negatiefs aan. Je krijgt iets ongelooflijks!

Dit geldt vooral voor ‘foster fail Gracie’. Ze is niet alleen een fantastische toevoeging aan haar nieuwe familie gebleken, maar ze heeft ook bewezen een heldenhond te zijn.

Grracie

Het was in de vroege uren van een kille decemberochtend toen Emily, de oudste dochter in de De familie Haegeman werd gewekt door Gracie’s paniekerige geblaf. Emily was de eerste van de zes slapende familieleden die werd gewekt door de Labradoodle en Border Collie mix.

Vrijwel direct na het openen van haar ogen wist Emily dat er iets mis was. Dus begon ze te gillen op de top van haar longen.

Familie

Emily’s geschreeuw is wat haar vader, Devin, opwekte. Binnen slechts zes minuten nadat hij wakker was geworden, had Devin 911 gebeld, zijn zonen in veiligheid gebracht en zich bij zijn vrouw en dochters buiten gevoegd.

Gelukkig kon hij meteen in actie komen want nog geen tien minuten nadat iedereen veilig buiten was, was de wasruimte volledig overspoeld en schoten enorme vlammen de lucht in. Het zou absoluut onmogelijk zijn geweest om al zijn kinderen op tijd in veiligheid te brengen.

“Ik werd wakker. Mijn klok zei 5:01 uur. De 911-oproep zegt 5:02 uur. Tegen 5.06 uur had ik iedereen het huis uit en om 5.08 uur, toen de brandweer arriveerde, viel de muur in de wasruimte eraf en flitste het vuur,” herinnerde Devin zich.

Verbrande slaapkamer

Gracie die haar familie redde, was niets minder dan een wonder. Normaal gesproken slaapt ze in de slaapkamer met haar vader en moeder. Maar zoals het lot het wilde, kwam ze niet binnen voordat ze hun deur voor de nacht sloten.

Als Gracie haar familie niet wakker had gemaakt op bijna het exacte moment dat ze dat deed, zou het waarschijnlijk een grotere tragedie zijn geweest. De brand was begonnen in de wasruimte en overspoelde hun huis zo snel; het is ongelooflijk dat ze het allemaal hebben overleefd.

Verbrand huis

“Dus de hond die we moesten opvoeden en waar we verliefd op werden, werd een lid van ons gezin. Ze is zachtaardig en vriendelijk en briljant. En vanmorgen maakte ze Emily wakker en redde ze letterlijk ons leven.”

Toen alle menselijke familieleden veilig buiten waren, merkte Devin dat Gracie nergens te bekennen was. Wonder boven wonder slaagde hij erin om terug naar binnen te rennen, Gracie te vinden die zich onder een bed verstopte en hen beiden in veiligheid te brengen vlak voordat hun huis volledig in vlammen opging.

Terwijl Devin vertelde dat terug naar binnen rennen en Gracie redden ertoe leidde dat hij koolmonoxidevergiftiging had, beweerde hij dat het de moeite waard vanwege wat Gracie die dag voor hun familie deed.

H / T: ijr.com
Uitgelichte foto: Facebook