Briljante Border Collie &zijn moeder wint wereldkampioenschap met sinistere spiegelbeelddans

Jessy de Border Collie en zijn mens Elke Boxoen hebben echt de moves. Ze hebben zich een weg door de gelederen gedanst en titels geclaimd van hondendanswedstrijden op het hoogste niveau. En hoewel ze professionals zijn met een wereldkampioensprijs voor Freestyle Dance op hun plaat, kun je nog steeds zien dat ze zoveel plezier hebben met het knippen van die tapijten!

En zodra je deze video van hun 2019 FCI DogDancing World Championship bekijkt, zul je zien waarom Jessy en Elke tot de beste in show behoren! Met de artisticiteit van hun spiegelbeeldperformance is het geen wonder dat ze de eerste plaats opeisten. Onder de titel “Once Upon a Time” presenteren Elke en Jessy het verhaal van een klein meisje dat soms goed en soms stout is, en op een dag komt ze een spiegelbeeld tegen dat zo vriendelijk lijkt … eerst!

Licht op hun getalenteerde voeten

Met behulp van een spiegelframe op wielen danst het paar aan weerszijden volledig synchroon, als perfecte reflecties. Elke’s toewijding aan het trainen van Jessy is duidelijk, en zoals zoveel van zijn ras, is Border Collie Jessy gewoon briljant, zijn gematchte stappen een bewijs van het harde werk van zowel hem als Elke’s kant.

Maar dan verschuift de muziek, en jessy verbrijzelt het denkbeeldige glas en springt op tijd bovenop Elke met de beklijvende muziek. Er volgt een gevecht en Jessy duwt Elke in de spiegel en houdt haar binnen terwijl hij feestviert! Terwijl het stuk eindigt met sinister gelach, mimet Jessy het gekakel in de kwade overwinning.

GERELATEERD: Border Collie hoort de ijsman en komt in positie voor hun routine

Het is niet allemaal dansen voor deze champs

Als Elke niet danst, traint ze nog steeds honden. Maar het zijn niet allemaal danspasjes. Op Dogz Devotion Academy, haar trainingscentrum in Belgiƫ, leert ze pups gehoorzaamheid, sportvaardigheden, geurwerk en meer. En het werken met dieren is een levenslange passie voor Elke. Ze groeide op op een boerderij en leerde paarden en honden trainen. Nu komt die liefde voor dieren tot uiting in haar dansen met haar geliefde pup Jessy.

Maar ondanks al hun harde werk weten Jessy en Elke dat je soms gewoon een pauze moet nemen en van het strand moet genieten.

Hoewel hij een aantal mooie stappen kent en geniet van de schijnwerpers, geniet Jessy er nog steeds van om wild te worden en plezier te hebben met zijn hondenbroers en -zussen.

GERELATEERD: Oma leert hond dansen en het is absoluut schattig

Om op de hoogte te blijven van dansende wereldkampioenen, volg Dogz Devotion Academy op Instagram en Facebook. Bekijk hieronder hoe Elke en Jessy hun hele routine uitvoeren!

Feature Afbeelding: Dogz Devotion Academy /Instagram