Beste hondenrassen voor frisbee die dol zullen zijn op het spelen van schijfsporten

De populaire hondensport van schijfhond vereist een mens en een hond om als een team samen te werken. De hond vertrouwt op de mens voor nauwkeurige worpen van een vliegende schijf en de mens vertrouwt op het atletisch vermogen van de hond om elke worp te vangen.

Maryland hondentrainer Gabby Scott neemt deel aan disc-hondenevenementen. De aanvankelijke redenen waarom ze begon te trainen voor het evenement waren echter gewoon toeval. “Ik kwam vroeg aan voor een hondentraining die ik acht jaar geleden bijwoonde met mijn Aussie-mix”, zegt Gabby. “De instructeur was tussen de lessen door trucs aan het oefenen met een andere trainer. Het was zo gaaf om honden zo enthousiast aan het werk te zien. Ze waren al blij dat ze een schijf konden vangen.”

Beste honden voor schijfhond

Gabby zegt dat de meeste hondenliefhebbers in disc dog stappen omdat ze een hond hebben die wil apporteren en actieve partners wil zijn met hun mensen. Haar Aussie-mix, Gus, gaf de voorkeur aan zwemmen en wandelen boven apporteren, dus zocht ze een tweede hond met de drive om mee te spelen en ze vond Taco, een miniatuur Amerikaanse herder. “Ik vroeg om een puppy die geen angst had en altijd een speeltje in zijn bek had, en dat is wat ik kreeg”, zegt ze.

Het ras van Taco is een van de meest populaire rassen die momenteel in de sport zijn. Zoals gebruikelijk in de meeste hondensporten, leiden herdersrassen het peloton in populariteit, evenals gemengde rassen. Gabby zegt dat hondenrassen die je meestal ziet zijn:

U kunt echter ook het volgende vinden:

“Je hond hoeft niet geregistreerd te zijn bij een kennelclub om te spelen, ze hoeven alleen maar van frisbees te houden”, legt ze uit.

Training voor schijfhond

Je zou kunnen denken dat de belangrijkste factor voor een schijfhond het achtervolgen en vangen van de vliegende schijf is, maar Gabby benadrukt dat eigenaren zich echt moeten concentreren op betrokkenheid bij hun honden in deze sport. “De wetenschap van de hond dat het spel alleen leuk is als ze het met jou, hun baasje, spelen, overtreft de wens om de schijf te hebben”, zegt ze.

Het creëren van dit verlangen kan volgens Gabby eenvoudig zijn. Eerst en vooral raadt ze aan om speeltijd met de schijf zeldzaam te maken. “Laat nooit schijven achter in de tuin of in huis”, zegt ze. “Houd schijven uit het zicht totdat het afspeeltijd is. Houd de speelsessies dan spannend en heel vrolijk, en houd ze extreem kort.”

Disc dog gaat over plezier hebben met je hond die zijn favoriete spel speelt. Leer de basisaanwijzingen van het spel met behulp van een hondveilige zachte stof of een plastic schijf ter grootte van een pup. Leer uw pup het volgende te doen met de schijf:

Kort als in één tot drie minuten per keer. De eerste sessies kunnen bestaan uit het oefenen van trekken met één schijf, terwijl je veel ophef maakt over het plezier, dan overschakelen naar een andere schijf, enzovoort. Dit bouwt het verlangen op om te trekken en te spelen, terwijl het ook de aanwijzingen leert om het speeltje te laten vallen en over te schakelen naar een ander. Oefen korte worpen als je begint en werk dan toe naar moeilijkere manoeuvres en langere worpen. Zorg er zoals altijd voor dat u de juiste warming-up- en cooldown-routines oefent om de spieren en het lichaam van uw hond in vorm te houden voor de achtervolging.

schijf Gebruik geen dunne, plastic schijf voor schijfhond, omdat deze gemakkelijk kan versplinteren en mogelijk uw hond pijn kan doen. Gebruik in plaats daarvan een hondvriendelijke schijf zoals de Superhero 235 van Hero Disc USA, gemaakt van duurzaam, flexibel, lek- en bijtbestendig plastic.

Uitrusting voor schijfhond

Je hebt geen luxe uitrusting nodig in disc dog. In feite kan alles wat je nodig hebt in een kleine tas met trekkoord naar het plaatselijke park worden gedragen. Gabby benadrukt dat ze geen plastic schijven moet gebruiken, omdat deze gemakkelijk kunnen versplinteren. In plaats daarvan raadt ze hondveilige schijven aan, zoals die van Hero Disc USA.

Hoe te concurreren in disc dog

De gemakkelijkste manier om te beginnen met meedoen aan Disc Dog-evenementen is door een Toss and Fetch League bij jou in de buurt te vinden. In dit evenement krijgen honden 60 seconden om zoveel mogelijk succesvolle vangsten te maken, met bonuspunten voor vangsten in de lucht. De competities ontmoeten elkaar één keer per week gedurende vijf weken per “seizoen” en strijden tegen andere competities over de hele wereld.

De AKC biedt nu schijfhond aan terwijl het samenwerkt met de UpDog Challenge. Dit evenement biedt een verscheidenheid aan uitdagingen en manieren om teams te creëren en tegelijkertijd prestatietitels te verdienen voor uw hond van gemengd ras of AKC-geregistreerd.

Uitgelichte afbeelding tegoed: olgagorovenko/Getty-afbeeldingen