Beoordeling: PetSafe Extreme Weather Pet Door

Er zijn veel verschillende opties als het gaat om luiken voor huisdieren – verschillende maten, verschillende stijlen en zelfs dierendeuren voor verschillende weersomstandigheden. De PetSafe Extreem Weer Pet Door is speciaal ontworpen voor woningen in extreme klimaten. Ik woon in Maine en we kochten dit hondenluik in de hoop dat het de strenge winterkou buiten zou houden.

Het eerste waar u rekening mee moet houden bij de aanschaf van een hondenluik is de grootte van uw huisdier. Ik heb een videogids gemaakt over hoe je je hond kunt meten voor een hondenluik. Mijn aanbeveling is om je grootste hond te meten. Als de grootste pup in je roedel door de deur past, dan kunnen de kleinere dat ook.

Het weer kan ook een probleem zijn als u in een staat woont waar veel sneeuw en zware regen voorkomen. Slechte stormen met harde wind en zware neerslag kunnen een groot probleem veroorzaken als je een hondenluik hebt.

Als u in een landelijk gebied woont of een gebied met een grote populatie zwerfdieren, kunt u ook ongewenste dieren krijgen die door uw dierendeur naar binnen dwalen. Sommige luiken voor huisdieren hebben een inschuifpaneel waarmee u de deur kunt vergrendelen voor ongewenste indringers. U kunt ook automatische luiken voor huisdieren kopen die worden geactiveerd met een microchip of sensor, zodat uw huisdieren de enigen zijn die erin kunnen komen.

Als u op zoek bent naar een standaard dierenluik dat is ontworpen om wind en koud weer buiten te houden, raad ik de PetSafe Extreme Weather Pet Door aan. We gebruiken het al jaren en het doet zijn naam zeker eer aan. Het heeft veel slijtage van onze 3 honden doorstaan en werkt nog steeds zo goed als nieuw.

PetSafe Extreme Weather Pet Door Beoordeling

PetSafe Extreem Weer Pet DoorOp mijn foto hierboven zie je dat dit luik 3 kleppen heeft. Terwijl de meeste vergelijkbare producten aan elke kant één rubberen flap hebben, heeft deze een geïsoleerde flap ingeklemd tussen de 2 rubberen buitenkleppen. Er is ook een magnetische afdichting aan de onderkant van elke buitenklep die ervoor zorgt dat ze gesloten blijven, zelfs tijdens winderige stormen.

We gebruiken dit hondenluik al jaren. We zijn ongeveer anderhalf jaar geleden verhuisd. We gebruikten dit luik in ons oude huis en waren er zo van onder de indruk dat we er nog een kochten voor ons nieuwe huis.

Zoals ik al zei, wonen we in Maine. We hebben deze deur gebruikt door vele winterstormen en zomerregenstormen. Ik heb geen problemen gehad met de klapband die openwaait of sneeuw/regen die het huis binnenkomt.

De installatie was vergelijkbaar met die van andere in-door / in-wall hondendeurproducten die we in het verleden hebben geprobeerd. Het sterke metalen frame is versterkt met aluminium hoeken om buigen of beschadigen te voorkomen. Zoals je in mijn videoreview kunt zien, hebben onze honden geen moeite om door deze deur te gaan.

Ik heb drie honden, variërend in grootte van een Labrador van 75 pond tot een Beagle-mix van 30 pond. Wanneer u het juiste hondenluik voor uw huisdieren kiest, moet u een maat kiezen die het beste is voor uw grootste hond. De kleinere huisdieren passen door een grotere deur, maar het zou niet werken als het andersom was.

VERGELIJKBAAR: Hoe een hond te leren een hondenluik te gebruiken

hond die door hondenluik gaat

Een van de must-have functies waar ik naar op zoek ben bij het kopen van een hondenluik is een soort slot. De PetSafe Extreme Weather Pet Door is uitgerust met een inschuifbaar sluitpaneel dat de deur volledig vergrendelt wanneer u deze niet nodig heeft.

Onze katten gebruiken dit luik ook, dus ik doe de deur ’s nachts op slot om te voorkomen dat ze in het donker naar buiten kunnen gaan en een prooi kunnen worden voor wilde dieren. We wonen in een zeer landelijk gebied, dus de sluis is ook nodig om te voorkomen dat andere beestjes ons huis binnenkomen.

PetSafe biedt deze deur aan in 4 maten: Small, Medium, Large en Extra-Large. Er zijn opties voor een kunststof frame (goedkopere optie) of het aluminium frame dat ik noem in mijn videoreview.

De deur in mijn videogids is een groot formaat. Afmetingen voor elke maat zijn:

Grootte Klepopening Lijst Uitsparing in deur
Klein 5 1/8″ x 8 7/8″ 7 1/2″ x 11″ 6 3/8″ x 10 1/8″
Gemiddeld 8 1/8″ x 12 7/8″ 10 1/2″ x 15″ 9 3/8″ x 14″
Groot 10 1/8″ x 16 7/8″ 12 1/2″ x 19 7/8″ 11 3/8″ x 19″
Extra groot 13 3/4″ x 23 3/4″ 16 1/4″ x 27 1/8″ 14 3/8″ x 25 1/4″

Je kunt de PetSafe Extreme Weather Dog Door op Amazon kopen voor $ 61,95 – $ 224,95 op het moment van deze beoordeling. Hoewel dit uitgebreider is dan veel andereer vergelijkbare klep-stijl in-deur hondendeuren, het is ook veel hogere kwaliteit en biedt de geïsoleerde flap-functie. Neem het aan van iemand die in een regio woont met een zeer ruw klimaat, dit hondenluik is de prijs waard als je de elementen buiten moet houden.

LEES VOLGENDE: 5 beste stormdeuren met hondendeuren