Bekroonde foto’s leggen het speciale leven van honden vast

Na het organiseren van een succesvolle hondenfotografiewedstrijd in 2021, zijn de Dog Photography Awards teruggekeerd met een andere ongelooflijke competitie. Dit jaar werden de winnaars verdeeld in vier categorieën: Actie, Portret en Landschap, Honden en Mensen en Studio. De winnaars van de eerste, tweede en derde plaats van elke categorie werden uitgereikt.

Er waren meer dan 1.400 inzendingen uit 50 verschillende landen, dus het kiezen van de beste was geen gemakkelijke taak. De 12 foto’s die de bovenste plaatsen wonnen, verdienden echt hun ranglijst omdat ze allemaal betoverend en schattig zijn.

Actie

Eerste plaats

Francesco Junior Mura maakte deze actiefoto tijdens een behendigheidswedstrijd voor honden in Italië. Mura zei dat het eerste obstakel van de cursus het meest interessant is omdat het de band tussen de hond en zijn geleider laat zien.

Hond springen horde

Tweede plaats

Kjara Kocbek maakte deze adembenemende foto tijdens een trainingssessie met haar hond bij zonsopgang in Slovenië.

Hond springen voor frisbee

Derde plaats

Julia Hasselkuss maakte deze foto op een mistige dag tijdens haar vakantie in Noorwegen met haar energieke harige vriendin.

Hondenrennen landschap

Portret en landschap

Eerste plaats

Dalia Fichmann maakte deze foto van een lawinereddingshond. Om de foto te krijgen, bracht ze enige tijd door met een lawinereddingsteam in Zwitserland. Ze ging een ijsgrot in terwijl de honden naar haar zochten, en ze nam deze foto terwijl een van de honden zich een weg naar haar aan het graven was.

Lawine reddingshond

Tweede plaats

Sophia Hutchinson nam deze foto van een Dalmatier genaamd Amber. Amber moest twee beenoperaties ondergaan toen ze nog maar een puppy was, en deze foto werd genomen tijdens een van haar eerste keren dat ze na haar herstel niet meer aan de lijn liep.

Dalmatische landschapsfoto

Derde plaats

Joanne Liu maakte deze foto van een jonge sledehond opgerold in de sneeuw in Groenland. Ze legde uit dat deze honden van nature leven op land dat hen door de overheid wordt verstrekt.

Witte hond opgerold

Honden en mensen

Eerste plaats

Sabrina Theden maakte deze foto van haar met haar hond, Kenzy, tijdens een fotoshoot met Harry Potter-thema. Het is bedoeld om een moment van onvoorwaardelijke liefde vast te leggen.

Vrouw knuffelende hond

Tweede plaats

Sarah Ebner maakte deze prachtige foto van twee honden die met een vrouw spelen tijdens zonsondergang.

Vrouw die met twee honden speelt

Derde plaats

Russell Charters nam deze foto van zijn partner die hun hond genaamd Luna langs een Australisch strand uitlaat. Het perspectief creëert een unieke schaduw van het duo.

Schaduw van hond en mens wandelen op strand

Studio

Eerste plaats

Su Kaye nam deze foto als een manier om mensen te laten twijfelen waar ze naar kijken. Het is een portret van haar hond vanuit een unieke hoek onder het hoofd van haar hond.

Hondenkop van onderaf

Tweede plaats

Jane Thomson fotografeerde deze unieke hoek van een Yorkie genaamd Mimi. Ze noemt het ‘Mimi’s Backstory’.

Yorkie van achteren

Derde plaats

Daniela Schmid maakte deze foto van een fokker met een pasgeboren puppy in Beieren.

Fokker die pasgeboren puppy vasthoudt

Dit zijn slechts enkele van de vele ongelooflijke foto’s die zijn ingezonden. Om de volledige lijst met finalisten te zien, kun je de website van de Dog Photography Awards bekijken.

Uitgelichte afbeelding: Facebook