Bange verloren pup stopte het verkeer en smeekte om gered te worden

Tijdens het woon-werkverkeer in Miami, Florida, stopte een chauffeur abrupt toen hij een harig dier door druk verkeer zag schieten. Bij nadere inspectie realiseerden ze zich dat het een eenzame hond was die wanhopig op zoek was naar redding. Ervan overtuigd dat iemand haar zou helpen, benaderde de bange hond verschillende auto’s en smeekte op haar eigen manier om hulp. Helaas waren haar pogingen tevergeefs, want elk voertuig passeerde zonder te stoppen.

Verontrust door zo’n ongelukkige aanblik, parkeerde de chauffeur snel zijn auto en haastte zich om de verloren hond te helpen, en bracht haar uiteindelijk naar Miami-Dade Animal Services.

Afbeelding/verhaal Bron Credit: Mens en dier verenigd via YouTube-video

Rosa Fond, oprichter van Humans and Animals United, een in Florida gevestigde vrijwilligersorganisatie voor het redden van dieren, was tot tranen toe geroerd na het bekijken van de video van de hond die door het verkeer navigeert op zoek naar hulp. “We weten niet zeker hoeveel tijd ze daar heeft doorgebracht, wanhopig op zoek naar redding. Een hulpeloze hond, niet in staat om in onze taal te communiceren, deed haar best door auto’s te benaderen,” zei Fond tegen The Dodo.

Fond besprak onmiddellijk met haar team en bedacht een plan om de hond, die ze Olivia noemden, te helpen. Al snel bezocht een vertegenwoordiger van de redding het asiel in Miami-Dade om Olivia te zien. Ze maakten een foto van de schattige hond en stuurden die naar Fond. De vertegenwoordiger van Mens en Dier vervoerde Olivia vervolgens naar hun faciliteit. De hond leek verbijsterd, zich er niet van bewust dat haar leven op de rand van een positieve transformatie stond.

Het personeel en de vrijwilligers van de redding werden meteen verliefd op haar en zetten zich in om haar te helpen vreugde te vinden. De volgende dag werd Olivia verwelkomd in een liefdevol pleeggezin, waar ze voor het eerst het comfort en de warmte van een echt thuis ervoer en vredig in een knus bed sliep. Olivia werd naar een dierenarts gebracht en werd behandeld voor haar huidproblemen en kennelhoest. Overladen met genegenheid begon Olivia te bloeien, haar geluk bleek duidelijk uit haar brede glimlach en haar betoverende, prinsesachtige houding.

Afbeelding/verhaal Bron Credit: Mens en dier verenigd via YouTube-video

In haar pleeggezin kijkt Olivia graag televisie en brengt ze tijd door met haar pleegbroers en -zussen. Haar pleeggezin merkt grappig op dat ze behoorlijk overtuigend kan zijn en hun harten kan doen smelten met haar schattige uitdrukkingen. Olivia geniet van de liefde die haar pleeggezin haar toewerpt, ervan overtuigd dat ze nooit meer over het hoofd zal worden gezien.

Ik heb er alle vertrouwen in dat Olivia binnenkort een permanent thuis zal vinden vol liefde en zorg. Zoals alle honden verdient ze grenzeloze liefde en aandacht. We zijn de meelevende chauffeur die reageerde op Olivia’s smeekbede om hulp enorm dankbaar en haar veiligheid verzekerde.

Gelieve te ‘DELEN’ om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid

Klik hieronder op ‘DELEN’ om het door te geven aan een vriend of familielid!