Baby die vastzat in het geboortekanaal van de hond deed haar bijna pijn, man haastte zich om de rest te bezorgen

In het hart van achtergestelde gebieden ontpopt Animal Aid zich als een baken van hoop voor zwerfhonden die in erbarmelijke omstandigheden verkeren. Hun inzet voor dierenwelzijn betekent dat ze gehoor geven aan de roep om hulp, zelfs als dat persoonlijke risico’s met zich meebrengt. Onlangs bevond een zwerfhond die de pijn van de bevalling ervoer zich in een levensbedreigende situatie. Alleen en in nood beviel ze van een doodgeboren puppy die vast kwam te zitten, wat haar enorme pijn bezorgde en haar immobiliseerde. Haar kreten bleven niet ongehoord; een meelevende buurman ontdekte haar benarde situatie en nam contact op met Animal Aid. De organisatie, bekend om haar toewijding aan het helpen van zwerfdieren, beloofde onmiddellijke hulp en erkende de kritieke aard van de situatie.

De moederhond was er slecht aan toe, de doodgeboren puppy belemmerde elke beweging, waardoor ze moest lijden in de hitte, snakkend naar lucht. De vrijwilliger die ter plaatse werd gestuurd, begreep de urgentie – er was geen tijd te verliezen. De hond had onmiddellijke medische hulp nodig om verdere complicaties of mogelijke dodelijke slachtoffers te voorkomen. Met een gevoel van urgentie vervoerde de vrijwilliger haar snel naar de kliniek, in de hoop haar leven te redden en haar een kans op herstel te bieden.

Afbeeldingsverhaal/bron: Animal Aid Unlimited, het verhaal van Apricot

De redder noemde de hond Abrikoos en nadat hij haar naar de kliniek had gebracht, ontdekte hij dat ze andere puppy’s in zich had. Ze werd onder zware sedatie gebracht en er werd een keizersnede uitgevoerd, en Apricot herstelde snel.

Afbeeldingsverhaal/bron: Animal Aid Unlimited, het verhaal van Apricot

De kliniek kon in totaal zes puppy’s ter wereld brengen. Het hebben van zes puppy’s in één keer was niet iets waarvan ik me ooit had kunnen voorstellen dat ik het zou kunnen zien. Het was een geweldig gezicht omdat de hond, Apricot, wakker werd uit de verdoving en contact maakte met haar nieuwe familie. De zes pups bleken ook zonder complicaties te zijn geboren. Nadat de moeder haar puppy’s had verzorgd, bleef een andere vrijwilliger van Animal Aid bij hen omdat er een kans was dat er iets zou kunnen gebeuren, ook al leek alles in orde.

Afbeeldingsverhaal/bron: Animal Aid Unlimited, het verhaal van Apricot

Hoewel alle zes de pups gezond leken, werden drie van hen erg ziek. Geen enkele behandeling werkte en helaas staken de pups de De Brug van de regenboog. Er was een tijd dat Apricot rouwde om haar verlies, maar al snel merkte ze dat ze drie puppy’s had om voor te zorgen en wist dat ze sterk voor hen moest zijn.

Afbeeldingsverhaal/bron: Animal Aid Unlimited, het verhaal van Apricot

Nadat ze hersteld was, keerden Apricot en haar puppy’s terug naar huis met hun vader. Velen begrijpen het niet, maar het buitenland heeft veel zwerfdieren die op straat worden achtergelaten omdat er geen manier is om ze allemaal pleeggezinnen te krijgen. Animal Aid doet haar best om te helpen door hen voedsel en medische zorg te geven, terwijl zorgzame burgers dagelijks doen wat ze kunnen voor de dieren.

Afbeeldingsverhaal/bron: Animal Aid Unlimited, het verhaal van Apricot

Vrijwilligers van Animal Aid blijven Apricot en de puppy’s controleren en zorgen ervoor dat ze goed verzorgd en gezond zijn. We zijn zo dankbaar dat Apricot op tijd is gered.

Bekijk deze hartverwarmende en GEWELDIGE video hieronder. Zorg ervoor dat je dit DEELT met een vriend of familielid!