Arrestatie verricht 36 jaar nadat hond overleden baby naar huis droeg

In december 1985, kwam een hond genaamd Paca thuis met de meest verontrustende ontdekking. Ze droeg een overleden pasgeboren baby naar haar huis om aan haar mensen te laten zien. De senior hond droeg de baby voorzichtig, dus de dood en verwondingen waren niet door haar veroorzaakt. Het was echter duidelijk dat iemand dit kind alleen had laten lijden.

Nu, bijna vier decennia later, is er eindelijk een arrestatie verricht voor de dood van deze baby. Met moderne technologie hebben agenten ontdekt dat een vrouw genaamd Lee Ann Daigle (voorheen bekend als Lee Ann Guerette) de moeder is van de baby genaamd “Baby Jane Doe.”

Lee Ann Daigle

36 jaar geleden…

Armand en Lorraine Pelletier waren in de war toen Paca op het raam van de deur bonsde en eiste om weer binnen te komen. Ze was niet lang buiten geweest, maar omdat het ongewoon was voor haar, ging Armand kijken wat er aan de hand was. Eerst dacht hij dat zijn hond een lappenpop vasthield, maar toen hij beter keek, zag hij dat het een bevroren pasgeboren baby was.

“Dit is iets wat je niet vergeet,” zei Armand.

Het koppel haalde snel de autoriteiten erbij. Ze sloten meteen uit dat Paca het kind iets had aangedaan. De grote hond was heel zachtaardig geweest, en ze deed gewoon het juiste.

GERELATEERD: Heldhaftige blaffende hond leidt passerende motorrijder naar achtergelaten pasgeborene

Hond met pasgeboren baby

Na enig onderzoek ontdekten agenten dat de baby voldragen was geboren en achtergelaten voordat Paca haar vond. Detectives volgden het pad dat Paca nam om met de baby naar huis terug te keren, dat was ongeveer 700 voet. Paca’s pad leidde hen naar een grindgroeve waar de baby was geboren en achtergelaten bij temperaturen onder nul.

De baby was een meisje met roodbruin haar. Jarenlang hadden de agenten geen idee wie haar op die koude winterdag had achtergelaten, maar ze gaven het zoeken nooit op.

Mysterie eindelijk opgelost

Moderne DNA tests hebben onlangs aangetoond dat Daigle de moeder is van “Baby Jane Doe.” Daigle was ongeveer 21 jaar oud toen ze haar baby achterliet, en nu wordt ze beschuldigd van moord omdat ze de baby zou hebben gedood.

Lee Ann Daigle beschuldigd van moord

Helaas overleed Paca aan kanker in 1987, slechts twee jaar na het vinden van de baby. De hond werd 12 jaar oud, en haar nalatenschap blijft voortleven. Hoewel haar mensen toegeven dat ze eerst boos waren op Daigle, zegt Lorraine dat ze vandaag de dag niet meer zo boos is. De situatie was vooral pijnlijk voor het echtpaar omdat ze zelf geen kinderen konden krijgen, dus ze wensten dat ze Daigle hadden kunnen helpen voordat de baby moest lijden.

“Het brengt me in een situatie waarin ik boos ben op [Daigle], maar die woede kun je niet vasthouden,” zei Lorraine. “Ze was bang en het breekt gewoon mijn hart dat ze nooit bij ons heeft aangebeld en nooit om hulp heeft gevraagd.”

Sinds dit afschuwelijke incident heeft Maine een “Veilige Haven wet” ingevoerd die ouders toestaat om baby’s jonger dan 31 dagen zonder straf over te dragen aan specifieke locaties. De wet werd ingevoerd om te voorkomen dat baby’s opnieuw doodvriezen. Hoewel Paca het leven van Baby Jane Doe niet kon redden, deed ze wat ze kon om de pasgeborene recht te doen.

Uitgelichte afbeelding: Facebook