Ambtenaren overwegen tijdelijk verbod op het fokken van honden en stellen een oplossing voor om overvolle dierenasielen te bestrijden

In een belangrijke stap om het escalerende probleem van overbevolking in opvangcentra aan te pakken, heeft de gemeenteraad van Los Angeles een tijdelijke opschorting van vergunningen voor het fokken van honden uitgevaardigd. Deze beslissing komt in het kielzog van toenemende druk van voorstanders van dierenwelzijn en een goedkeuring van de commissie vorige week. Het moratorium is bedoeld om de groeiende populatie honden in door de stad gerunde opvangcentra te beteugelen, die momenteel een alarmerende mate van overbevolking ervaren.

LA Animal Services meldt een kritieke situatie, met opvangcentra die op 210% boven hun beoogde capaciteit werken. Momenteel huisvesten deze faciliteiten 1,551 honden, ondanks dat ze zijn ontworpen om slechts 737 te huisvesten. De dagelijkse inname en adoptiegraad zijn bijna in evenwicht, met een gemiddelde van 47 honden die elke dag arriveren en 46 die worden geadopteerd. Ambtenaren van Animal Services benadrukken dat het bereiken van een kleine netto toename van het aantal adopties het overbevolkingsprobleem binnen een relatief korte periode aanzienlijk zou kunnen verlichten.

Afbeeldingsbron: tegoed via YouTube

Het streven naar dit moratorium maakt deel uit van een bredere belangenbehartiging voor het verbeteren van sterilisatie- en castratie-initiatieven en het bevorderen van adoptie in plaats van het kopen van huisdieren. Deze maatregelen worden gezien als cruciale stappen om de huisdierenpopulatie duurzaam te beheren en ervoor te zorgen dat er minder dieren in asielen terechtkomen.

Afbeeldingsbron: tegoed via YouTube

Staycee Dains, de General Manager van Los Angeles Animal Services, deed een oproep tot actie voor de inwoners van Los Angeles en drong er bij hen op aan om betrokken te raken bij lokale opvangcentra. Ze benadrukte het belang van vrijwilligerswerk, pleegzorg, adoptie en donatie als belangrijke strategieën om de crisis te helpen verzachten. Deze collectieve inspanning wordt essentieel geacht om een positieve verschuiving teweeg te brengen in de huidige hachelijke situatie van de opvang en om te komen tot een oplossing die zowel de dieren als de gemeenschap ten goede komt.

Klik op de onderstaande video om dit ongelooflijke verhaal te bekijken!

Gelieve te ‘DELEN’ om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid

Klik hieronder op ‘DELEN’ om het door te geven aan een vriend of familielid!