Adoptant vroeg’ Waarom zou je een oude hond krijgen die gewoon gaat sterven?’ Heeft het beste antwoord

Asielen doen hun best om pups te helpen zo snel mogelijk voor altijd een gezin te vinden. Het leven in de opvang is zeker niet ideaal en kan een beetje stressvol zijn. Maar soms zijn er speciale gevallen die wat langer kunnen duren om hun happy end te bereiken.

Mitch, de Treeing Walker Coonhound, was een van die gevallen. Maar na zeven lange jaren wachten vond de 12-jarige pup eindelijk het perfecte thuis voor altijd.

Mitch

Toen Mitch in 2016 voor het eerst bij de Cashiers-Highland Humane Society aankwam, was hij uitgemergeld en extreem hooggespannen. Maar toen hij ouder werd, en met veel liefde en aandacht van het zorgzame personeel van het asiel, werd Mitch zachter. Maar naarmate de tijd verstreek, werd het vinden van een eeuwig thuis voor hem steeds meer een uitdaging.

Helaas, hoe ouder honden worden, hoe minder mensen geïnteresseerd lijken te zijn in het adopteren ervan.

“Ik heb het van verschillende mensen tegen me laten zeggen: ‘waarom zou je een hond van die leeftijd gaan halen om hem op je te laten sterven?’ Ik zei: ‘zodat hij van tevoren een thuis kan hebben. Het gaat niet om mij; het gaat over Mitch. Hij had een huis nodig en gelukkig kunnen we dat voor hem bieden,” zei Theresa Shular, de nieuwe moeder van Mitch.

Ondanks dat Mitch in perfecte gezondheid verkeerde en zelfs verscheen op een tv-nieuwssegment dat hem in 2019 in de schijnwerpers zette, had hij nog steeds geen geluk met het vinden van een gezin voor altijd. Maar een video die het asiel onlangs op TikTok plaatste met enkele details van zijn hartverscheurende verhaal, hielp hem eindelijk een eigen familie te vinden.

Mitch

“Ik huilde toen ik het de eerste keer zag. Ik huilde toen ik het de tweede keer zag. Ik dacht erover na en bad er een paar dagen over”, aldus de nieuwe moeder van Mitch.

Mitch is niet langer de langste inwoner van De Kassiers-Highland Humane Society. Tegenwoordig brengt hij zijn tijd door op zijn veranda, genietend van de zon en zwervend rond het grote pand dat hij nu home sweet home noemt. Het was misschien een behoorlijk lang wachten, maar Mitch heeft eindelijk een familie gevonden die de rest van zijn leven van hem zal houden en hem zal aanbidden.

“Ik geloof dat als Mitch een boodschap voor ons allemaal heeft, het gewoon dat is: geef nooit op,” zei De directeur van Cashiers-Highland Humane Society, David Stroud.

Je kunt hieronder een nieuwsbericht bekijken over deze schattige Coonhound die eindelijk een gelukkig, voor altijd thuis vindt. Beste wensen, Theresa en Mitch!

Uitgelichte foto: Screenshot /YouTube