Hoe kunstgras voor honden te gebruiken

Als je honden hebt, is een kunstgrasveld een onderhoudsvrije, waterbesparende optie die een eeuwig groene tuin garandeert zonder gele hondenplasplekken. Het kan ook buiten in de tuin, op patio’s, balkons en zelfs binnenshuis worden gebruikt als een schoon en hygiënisch draagbaar toilet.

Afgezien van een buitenspeelplaats, zijn er veel redenen om kunstgras te gebruiken op een terras, balkon of als een binnenoptie.

• Het is ideaal voor oudere honden met mobiliteitsproblemen die moeite hebben om te gaan wandelen of toegang te krijgen tot een achtertuin.
  • Uitstekende optie voor honden met speciale behoeften.
  • Voor appartementsbewoners vermijdt het onveilige, late nachtwandelingen voor huisdieren om zichzelf te ontlasten.
  • Uitstekende optie voor mensen die lange dagen werken.
  • Geeft nerveuze honden meer privacy.
  • Het kan voordeliger zijn dan het gebruik van wegwerp plaskussens.
  • Het is comfortabeler voor huisdieren om op te loungen dan een betegeld of hardhouten dek.

Omdat honden heel specifiek kunnen zijn over hun zindelijkheidsopties, geeft huisdierouders de mogelijkheid om levende zoden in hun speciaal ontworpen bases te gebruiken om in eerste instantie een huisdier te helpen bij de overgang naar het gebruik van kunstgras.

“Kunstgrastoiletten, zelfs bij dagelijks gebruik en regelmatige reiniging, kunnen meer dan een jaar meegaan, terwijl levende zoden ongeveer een maand meegaan met regelmatige verzorging,” legt Patricia Fox uit, die PR doet voor Porch Potty.

Kunstgrastoiletten zijn verkrijgbaar in verschillende maten. Sommige modellen hebben zelfs een ingebouwd geautomatiseerd spoelsysteem. Naast frequent spoelen, beveelt Patricia ook een dagelijkse spray van een enzymatische reiniger aan, zoals TURFtastic, ontworpen om geurveroorzakende bacteriën te vernietigen.

Kies de juiste kunstgrassen voor honden

Net als bij natuurgras is er een verscheidenheid aan verschillende soorten kunstgrassprieten. Bij het vergroenen van de hele achtertuin om te spelen en misschien zelfs het afschermen van een gebied als een hondenverwijderingszone, zijn sommige kunstgrasvelden meer geschikt voor huisdieren dan andere.

George Neagle President van Synlawn Global zegt dat een kortbladige grasmat het gemakkelijker maakt om poep op te rapen. Alle opties worden echter behandeld met een antimicrobiële component om geuren en insecten te bestrijden en hebben een plantaardige backing, zodat er geen schadelijke chemicaliën zijn die het veilig maken voor zowel huisdieren als mensen. En omdat het UV-behandeld is, straalt kunstgras geen warmte uit. Toch benadrukt het bedrijf verder welke producten in zijn assortiment het meest huisdiervriendelijk zijn.

Voor kleinere gebieden zoals patio’s en balkons kunnen kant-en-klare kunstgras vloerkleden in verschillende maten worden gekocht bij Lowes in het hele land.

synthetisch gazon voor honden
Kunstgras voor honden van SYNLawn is UV-behandeld, dus het straalt geen warmte uit en doet je hond geen pijn. ©SynLawn

Hoe een puppy of volwassen hond te trainen om zindelijk te worden met behulp van kunstgras

Het gebruik van een kunstgrastoilet is niet noodzakelijkerwijs intuïtief voor honden om te gebruiken.

Honden die bijvoorbeeld gewend waren om aan de lijn te gaan wandelen om zindelijk te worden, moeten misschien aan de lijn in hun eigen achtertuin zijn totdat ze begrijpen dat ze hier zonder riem kunnen gaan. Dezelfde strategie kan in eerste instantie ook van toepassing zijn op een binnentoilet.

Abby Yates, associate category manager, Waste Management bij PetSafe, makers van het Pet Loo indoor toiletsysteem, zegt: “de beste methode om je pup te trainen is om ze erop te plaatsen wanneer ze normaal gesproken de badkamer moeten gebruiken, zoals ’s ochtends of na het eten. Het kan een paar pogingen kosten, dus geduld, lof en traktaties zijn de sleutel tot succes.”

Hier is nog een groot pluspunt: of je kunstgras nu binnen of buiten gebruikt, het garandeert geen modderige poten meer!