Wat is er nodig om met je hond naar Hawaï te reizen?

Om ervoor te zorgen dat huisdieren de luchthaven van Hawaï verlaten, is er een proces met meerdere stappen om bewijs te tonen van twee rabiësvaccinaties en een OIE-FAVN (Fluorescent Antibody Virus Neutralization) bloedtest te doorstaan die de reactie van het immuunsysteem op het rabiësvaccin meet, na een wachttijd van 30 dagen. Vervolgens moet u aan specifieke eilandvereisten voldoen.

Het volgen van de checklist van de staat zorgt ervoor dat uw huisdier niet vast komt te zitten in het Hawaii Animal Quarantine Station.

Wanneer moet ik beginnen met het plannen van mijn reis naar Hawaï met mijn hond?

Plan vroeg, maanden van tevoren, voor de strenge vaccinvereisten van Hawaï, lang voor de vliegtijd, volgens Hawaii’s Department of Agriculture (HDOA), Animal Quarantine Station division. Breng uw dierenarts zo snel mogelijk op de hoogte om de afspraken van uw hond te plannen binnen het juiste tijdsbestek (zie hieronder) voor uw reis.

Bekijk de checklist voor de vlucht voordat u en uw hond naar Hawaï reizen

Er moet een reeks stappen worden genomen om een hond van de luchthaven te laten ontsnappen via de Hawaii Direct Airport Release. Volg om te beginnen deze vaccinchecklist, die u naar de juiste reeks vereisten leidt op basis van uw uiteindelijke eilandbestemming.

Items op de checklist zijn onder andere:

• Werkende microchip vereist
  • Minimale wachttijd van 30 dagen na het laatste rabiësvaccin
  • Minimale wachttijd van 30 dagen nadat FAVN-bloedmonster in het laboratorium is ontvangen
  • FAVN-rapport moet voor aankomst worden ontvangen op het Animal Quarantine Station
  • Geaccrediteerde dierenarts moet binnen 10 dagen na uw reis een gezondheidscertificaat invullen en vlooien- en tekenbehandeling vóór de vlucht toedienen
  • Vul het HDOA-formulier voor het vrijgeven van honden / katten in
  • Betaal DAR-kosten – $ 185 in Honolulu; $ 165 voor naburige eilandvergunning

Er zijn aanvullende formulieren en vereisten op basis van uw eilandbestemming.

Specifieke Hawaiiaanse eilandvereisten voor honden

Uw eilandbestemming en uw verblijfsduur veranderen de reisvereisten:

• Reis naar Honolulu, volg Checklist #1
  • Als u rechtstreeks naar Kauai, Maui of Kona reist, volgt u Checklist # 2 – Vereist voorafgaande afspraken met een goedgekeurde dierenarts om u op uw kosten op de luchthaven te ontmoeten
  • Reizen naar Kauai, Maui of Kona vereist een Neighbor Island Import Permit (NIIP) – ten minste 30 dagen voor aankomst aangevraagd

Wordt mijn hond in Hawaï in quarantaine geplaatst?

“Als ze niet binnen het vereiste tijdsbestek aan alle vereisten voldoen, wordt de hond niet vrijgelaten en wordt hij in quarantaine gehouden in Hawaï of teruggebracht naar het punt van herkomst op kosten van de eigenaar”, aldus HDOA.

Hawaii dierenquarantaine informatie:

• Kosten voor 120-daagse quarantaine zijn $ 1.080.
  • Eigenaren in Kauai kunnen kiezen voor quarantaine bij de Kauai Humane Society voor $ 100 / dag.

Kauai Humane Society heeft een videogids gemaakt om uw hond naar Kauai te brengen.

Voor vragen over de reisvereisten met uw hond, neem contact op met Animal Quarantine Station op rabiesfree@hawaii.gov of telefonisch op (808) 483-7151

Voor iedereen om bij aankomst van het paradijs te genieten, volg hdoa’s vaccin- en eilandvereisten en plan vroeg op basis van uw situatie.