89-jarige vrouw heeft gebreide 450 dekens &truien voor asielhonden

Opvangvrijwilligers zijn er in vele vormen. Sommige honden uitlaten, anderen helpen adoptanten te matchen met het perfecte huisdier, en sommigen – zoals Maisie Green – gebruiken hun talenten om een beetje extra comfort te bieden aan dieren in nood.

Op 89-jarige leeftijd is Maisie erin geslaagd om ongeveer 450 gezellige dekens en truien te breien voor de pups die wachten op eeuwige huizen in het Dogs Trust Basildon-asiel.

“Ik hou van breien en ik hou van honden, dus dit combineert beide prachtig,” vertelde Maisie aan de Basildon Standaard. “Het kost me drie dagen om een deken te breien en één dag om een doggy coat te breien.”

De gulle senior doneert drie keer per jaar haar gebreide creaties aan het asiel. Haar familie rijdt haar daarheen en helpt elke partij truien en dekens uit te laden. Honden zoals “Daniel the Spaniel” behoren tot de gelukkige ontvangers van gebreide items die in de loop der jaren aan Dogs Trust zijn gedoneerd.

“Het houdt me bezig en vaak brei ik graag terwijl ik televisie kijk,” zei Maisie. “Ik ben blij dat ik de viervoeters in het centrum op de een of andere manier kan helpen.”

Dogs Trust is de grootste liefdadigheidsinstelling voor hondenwelzijn in het Verenigd Koninkrijk met 20 Rehoming-centra in het Verenigd Koninkrijk en Ierland. Ze zorgen voor meer dan 16.000 zwerfhonden, ongewenste en verlaten honden per jaar.

H/T naar De Basildon Standard