8 problemen die alleen een oude Engelse herdershond eigenaar zou begrijpen

Met hun aimabele persoonlijkheid, tomeloze energie en die onmiskenbare haardos zijn Old English Sheepdogs (OES) echt uniek in hun soort. Als je een OES-eigenaar bent, zullen deze acht ‘problemen’ je instemmend laten knikken (en lachen).

1. Het haar! Overal!

OES-eigenaren weten dat het bezitten van dit ras een huiveringwekkende ervaring is – letterlijk. Hun mooie, ruige vacht schuurt overal en altijd. Zeg hallo tegen je nieuwe beste vriend: de stofzuiger.

2. Grootte doet ertoe.

Old English Sheepdogs zijn groot. En dat beseffen ze niet altijd. Bereid je voor op ‘schoothondje’ knuffels van je grote en lieve vriend die het concept van persoonlijke ruimte niet begrijpt.

3. Het ‘Schaap’ in Herdershond.

Trouw aan hun naam, houdt OES ervan om te hoeden. Iets. Kinderen, andere huisdieren en soms zelfs jij. Wees niet verbaasd als je merkt dat je zachtjes op een ‘pad’ wordt geduwd door je ijverige hond.

4. Energieke hijinks.

OES zitten vol energie. Lange wandelingen? Ja, graag. Halen? Absoluut. Een geïmproviseerde run rond de tuin zonder reden? Zeker weten. Als OES-eigenaar heb je je in principe aangemeld voor een harig sportschoollidmaatschap.

5. De Wollige Beer.

Met hun donzige vacht en ronde lichamen wordt OES vaak aangezien voor beren, vooral door geschrokken postbodes of bezorgers. Het is allemaal leuk en aardig totdat je het moet uitleggen aan de bange pizzabezorger.

6. De weerbestendige hond.

Regen, sneeuw of zonneschijn – niets houdt een OES tegen van hun buitenavontuur. Maak je klaar voor een natte hondengeur in je huis tijdens het regenseizoen en het moeten ontdooien van je harige vriend in de winter.

7. De schors.

OES hebben een krachtige schors. Hoewel dit een goede zaak kan zijn als het gaat om het bewaken van je huis, is het niet zo geweldig als ze besluiten om om 7 uur ’s ochtends een blaffend gesprek te voeren met de hond naast de deur.

8. De Eye-Searching Expeditie.

Het verzorgen van een OES voelt vaak als een expeditie op zoek naar de ogen. Dankzij hun ruige vacht zul je een zee van bont scheiden om een glimp op te vangen van die prachtige ogen.

Ondanks deze humoristische ‘problemen’ is het bezitten van een Old English Sheepdog een vreugdevolle en lonende ervaring. Hun speelse karakter, loyale temperament en donzige capriolen maken meer dan make-up voor het stofzuigen, het hoeden en het vroege ochtendgeblaf. Elk haartje in je kopje koffie en elk met bont bedekt kledingstuk is een ereteken voor de OES-eigenaar. Want laten we eerlijk zijn, het leven zou zo saai zijn zonder deze bontballen van geluk.