8 problemen die alleen een Duitse herderseigenaar zou begrijpen

Ahhh, de Duitse herder – een iconisch ras dat zich onderscheidt door zijn loyaliteit, intelligentie en vermogen om de vacht sneller af te werpen dan een snelle kogel. Als de trotse mens van een Duitse herder, begrijp je dat het leven met deze glorieuze hoektanden een mix is van vreugde, fascinatie en een paar uitdagingen die uniek zijn voor dit ras. Dus, zet je schrap en laten we beginnen aan de reis van deze ‘staart-kwispelende’ hilarische problemen die alleen een Duitse herder eigenaar zou begrijpen.

1. Het ‘Canine Hoover’-probleem

Is het een hond of een stofzuiger met een persoonlijkheid? Duitse herders zijn berucht om hun vraatzuchtige eetlust. Ze zullen hun voedsel naar beneden halen en zich dan prompt tot je wenden en doen alsof ze al dagen uitgehongerd zijn. Als je je even de rug toekeert, maken ze je bord graag voor je leeg. Het is minder ‘doggy bag’ en meer ‘doggy did it’.

2. Shedzilla ontketend

Je hebt gehoord van Godzilla, maar heb je Shedzilla ontmoet? Een Duitse herder werpt genoeg haar af om een trui voor een olifant te breien. Dagelijks. Als je een Duitse herder bent, heb je onvermijdelijk een nieuwe modestijl ontwikkeld, waarbij bontcoating een essentieel onderdeel van je garderobe is. En vergeet de vier seizoenen – je hebt er nu twee: ‘Shedding’ en ‘Shedding Even More’.

3. Het ‘Furry Shadow’ Syndroom

Duitse herders zijn je persoonlijke schaduwen. Ze volgen je naar de keuken, badkamer, slaapkamer en zelfs de wasruimte. Als je nadenkt over privacy, zullen ze naar je kijken alsof je zojuist iets volkomen belachelijks hebt voorgesteld. “Privacy? Is dat een soort traktatie?”, lijken ze zich af te vragen.

4. Einsteins Pawtegé

Deze honden zijn niet alleen schattig, ze zijn slim. Eng slim. Ze kunnen sommige mensen regelmatig te slim af zijn en je zult merken dat je je afvraagt wie wie traint. Je Duitse herder heeft waarschijnlijk al bedacht hoe je deuren kunt openen, voedselpakketten kunt uitpakken en een vlekkeloze “ik heb honger” -act kunt uitvoeren, slechts enkele uren na het avondeten.

5. Oneindige energie: de batterij die nooit leegloopt

Duitse herders lijken te geloven dat slaap voor de zwakken is. Uitgerust met een energieniveau dat het Energizer-konijn te schande zou maken, zijn ze altijd klaar voor een wandeling, rennen of apporteren. Geen enkele hoeveelheid lichaamsbeweging is genoeg en ze blijven rond stuiteren lang nadat je op de bank bent ingestort, naar adem happend.

6. De ‘Nanny Dog’ Quirk

Uw Duitse herder neemt zijn rol als gezinsbeschermer zeer serieus. Hun overijverige pogingen om hun mensen te beschermen tegen de ‘bedreigingen’ van de wereld – of het nu de postbode, een eekhoorn of die verdacht uitziende plastic zak is – kunnen een beetje overweldigend zijn. Niet iedereen waardeert immers de luide waarschuwingen van uw hond om 7 uur ’s ochtends, vooral de eerder genoemde postbode.

7. Het Lassie Complex

Duitse herders kunnen vaak dramatisch zijn en lijken te zijn afgestudeerd aan de ‘Lassie School of Drama’. Gestruikelde teen? Ze zullen zeuren alsof hun hart breekt. Lichte regen? Ze zullen je aankijken alsof je ze vraagt om de Sahara zonder water over te steken. Hun over-the-top uitdrukkingen zijn een Oscar waardig, waardoor je heen en weer wordt geslingerd tussen lachen en sympathie.

8. Levenslang lidmaatschap van de ‘Big Dog Club’

Een Duitse herder eigenaar zijn betekent constant vergeten hoe groot je hond is. Natuurlijk waren het ooit schattige, knuffelige puppy’s, maar nu zijn het schoothondjes van 80 pond (in hun gedachten althans). Ze zien er geen probleem in om op je schoot te klimmen of te proberen zich in kleine ruimtes te wurmen. Als lid van de ‘Big Dog Club’ zul je vaak merken dat je onder een Duitse herder wordt vastgepind die gelooft dat het zo groot is als een Chihuahua.

Hoewel het bezitten van een Duitse herder gepaard gaat met zijn reeks hilarische beproevingen en beproevingen, maken de onvoorwaardelijke liefde en loyaliteit die ze bieden elk haarvullend, drama-intens, altijd hongerig moment absoluut de moeite waard. Uiteindelijk is het leven nooit saai met een Duitse herder in de buurt. En als je eenmaal duitse herder bent, is het moeilijk om je het leven op een andere manier voor te stellen. Dus, hier is voor onze Shedzilla’s, onze Canine Hoovers, onze Furry Shadows – mogen ze ons blijven vermaken en verbijsteren op hun unieke Shepherd-manier.