40 vastgeketende honden zijn nu in beslag genomen nadat video op TikTok viraal ging

In Delaware County werd dit weekend een schrijnende situatie met betrekking tot de mishandeling van dieren aan het licht gebracht toen een video over slechte leefomstandigheden voor honden viraal ging. Als gevolg hiervan kwam de Delaware County Dog Warden, in samenwerking met verschillende dierenwelzijnsorganisaties, zondag tussenbeide om veertig honden te redden van een eigendom aan Kilbourne Road. De meerderheid van deze honden wordt verondersteld pitbulls of pitbull-mixen te zijn.

De actie om de honden te verwijderen werd geïnitieerd nadat de provincie vrijdagavond een geloofwaardige getuigenverklaring had ontvangen, die in tegenspraak was met eerdere onderzoeken die slechts zes honden in goede gezondheid hadden geïdentificeerd. De eigenaar van het pand, die al enkele jaren bekend is bij de autoriteiten, was niet aanwezig tijdens de operatie en hoewel er nog geen aanklacht is ingediend, wordt verwacht dat deze zal volgen.

Afbeeldingsbron: tegoed via TikTok

Bij de reddingsoperatie, die ongeveer drie uur duurde, waren de Humane Society of Delaware County, het Marion County Dog Warden’s Office en de Humane Society of Morrow County betrokken. De honden staan nu onder de hoede van het hondenasiel van Delaware County en de humane samenleving van de provincie.

Afbeeldingsbron: tegoed via TikTok

Mitchell Garrett, de hondenopzichter van Delaware County, merkte op dat ondanks aanhoudende klachten door de jaren heen, actie werd belemmerd door het ontbreken van een volledige getuigenverklaring. De recente video en verklaring hebben hen eindelijk in staat gesteld om op te treden tegen de beledigende omstandigheden, waaronder honden die zwaar aan de ketting lagen, in modder of water leefden en onvoldoende onderdak kregen.

Afbeeldingsbron: tegoed via TikTok

Er werd ook onthuld dat de eigenaar van het pand een geschiedenis van dierenmishandeling had, met aanklachten die in 2012 in North Carolina werden ingediend. De identiteit van de eigenaar van het onroerend goed is niet bekendgemaakt door nieuwszenders in afwachting van het indienen van strafrechtelijke aanklachten in Delaware County. Deze zaak benadrukt de cruciale rol van waakzaamheid van de gemeenschap en de noodzaak van onmiddellijke actie om dieren te beschermen tegen mishandeling en verwaarlozing.

Aanvullende berichtgeving over dit verhaal:

Klik op de video hieronder om dit verhaal te bekijken!

Gelieve te ‘DELEN’ om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid

Klik op de onderstaande video om dit ongelooflijke verhaal te bekijken!

Gelieve te ‘DELEN’ om dit verhaal door te geven aan een vriend of familielid

PLAK HIER DE CODE

Klik hieronder op ‘DELEN’ om het door te geven aan een vriend of familielid!