34 honden gered van S. Koreaanse vleesboerderijen leren mensen te vertrouwen

WAARSCHUWING: De inhoud van dit artikel kan gevoelig zijn voor sommige lezers.

Zolang honden nog steeds worden geschaad in de hondenvleeshandel, zullen dierenredders er alles aan blijven doen om ze te redden. Humane Society International heeft onlangs 34 honden gered van vleesboerderijen in Zuid-Korea. Veel van de honden zijn verlegen en aarzelen om mensen te vertrouwen, maar ze zijn allemaal klaar om de liefdevolle huizen te vinden die ze verdienen.

Deze honden hebben hun weg gevonden naar de Verenigde Staten, waar ze kunnen worden geadopteerd door eeuwige families. Het zal voor sommigen een moeilijke overgang zijn, maar voorstanders van dierenredding zullen ze niet opgeven. Hondenliefhebbers zullen blijven vechten totdat er geen honden meer worden gedood voor vlees.

Overlevende van de handel in hondenvlees

34 Honden Veilig

De geredde honden hadden eerder in metalen kooien geleefd zonder toegang tot voldoende voedsel, water of ruimte. Veel van de honden waren ondervoed en hadden pijnlijke huidaandoeningen. Als deze honden niet waren gered, zouden ze zijn gedood, waarschijnlijk door elektrocutie, en gebruikt voor vlees.

“Als trotse ouder van een hond die in 2019 werd gered van de 15e boerderij Humane Society International hielp bij de overgang uit de hondenvleesindustrie, weet ik dat deze honden prachtige toevoegingen aan een gezin kunnen worden. Het enige dat deze bijna drie dozijn honden nodig hadden, was de kans om gered te worden van de hondenvleesindustrie, en dat werd mogelijk gemaakt door de fantastische teams en partners van HSI ter plaatse in Zuid-Korea en hier in de Verenigde Staten,” zei Jeffrey Flocken, president van Humane Society International.

Het dragen van geredde hond

Romeo, Nuri, Daisy, Phoenix en Brown Bear zijn enkele van de honden die werden gered en naar de Verenigde Staten werden gebracht. Alle 34 honden bevinden zich momenteel in een zorg- en revalidatiecentrum dat wordt beheerd door de Humane Society of the United States en Humane Society International.

De honden in het revalidatiecentrum warmen zich langzaam op voor de vrijwilligers. Velen accepteren nu traktaties met de hand en verwelkomen genegenheid. Elke dag geven de vrijwilligers de honden verrijkingsspeelgoed terwijl ze zich voorbereiden op adoptie. Deze honden verdienen het immers om verwend te worden na alles wat ze hebben meegemaakt.

Troostende hond gered uit vleeshandel

Vechten om de handel in hondenvlees te beëindigen

Hoewel maar heel weinig mensen in Zuid-Korea de handel in hondenvlees steunen, blijft het actief. Uit een peiling van 2020 bleek dat 84% van de Koreanen nog nooit hondenvlees heeft gegeten en niet bereid is om dit te doen. 59% zei dat ze voorstander waren van het verbieden van de verkoop en consumptie van hondenvlees in Zuid-Korea, wat 24% hoger is dan de resultaten van 2017.

Ongeveer een miljoen honden per jaar worden in Zuid-Korea nog steeds gedood voor vlees, maar de vraag naar hondenvlees is in de loop der jaren afgenomen. Elke keer dat honden worden gered, is het een stap in de goede richting voor het creëren van een meer humane wereld voor honden.

GERELATEERD: Fotograaf benadrukt hartverwarmende transformaties van overlevenden van hondenvleeshandel

Hond in revalidatiecentrum

“Voor deze honden die naar de Verenigde Staten vliegen, zal de hondenvleesindustrie van Zuid-Korea binnenkort een verre herinnering zijn. Maar honderdduizenden andere honden kwijnen nog steeds weg in vreselijke omstandigheden op hondenvleesboerderijen voor een vlees dat maar heel weinig Koreanen willen eten en de meesten willen verbieden,” zei Sangkyung Lee van de Humane Society International.

Zodra deze honden gezond zijn en klaar voor adoptie, worden ze naar opvangcentra gestuurd die hen zullen helpen hun perfecte thuis te vinden. Humane Society International moedigt iedereen die een hond wil adopteren aan om hun lokale schuilplaatsen en reddingen te bekijken. Als u wilt helpen vechten tegen de handel in hondenvlees, kunt u een donatie doen.

Uitgelichte afbeelding: Facebook